/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
چاپ خبر
در یادواره شهدای مهاباد اردستان : امام جمعه کاشان : هشت سال دفاع مقدس دانشگاه معنویت بود / برگزاری یادواره شهدا ، یکی از نمادهای ازدیاد معنویت است امام جمعه کاشان : هدف صدام از حمله به ایران ، تسخیر سرزمین ما ، شکست جمهوری اسلامی ایران و شکست انقلاب اسلامی بود . و شهدا فدا شدند تا جمهوری اسلامی بماند ، همه شهدا عزیز هستند . اما دشمن بعضی از شهدا را انتخاب نمود و شهید کرد . ویژگی این شهیدان تمدن سازی بود .

امام جمعه کاشان  : هشت سال دفاع مقدس دانشگاه معنویت بود  / برگزاری یادواره شهدا ، یکی از نمادهای ازدیاد معنویت است 

حجت الاسلام سید سعید حسینی در یادواره شهدای مهاباد اردستان ضمن تشکر از برگزارکنندگان این یادواره و حضور مردم و مسئولین اظهار داشت : خداوند در بخشی از آیه ١٠٢ سوره نساء می فرماید  : «... وَدَّ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِكُمْ وَأَمْتِعَتِكُمْ فَيَمِيلُونَ عَلَيْكُمْ مَيْلَةً وَاحِدَةً ... » کفار دوست دارند که شما از سلاح و کالاهایتان غافل شوید ، و ناگهان به شما شبیخون بزنند . مفسران درباره « أَسْلِحَتِكُمْ » می گویند ، اسلحه دو گونه است ١ _  اسلحه معنوی است که در دعای کمیل امده است « وَ سِلاَحُهُ الْبُکَاءُ » ، می خواهند اسلحه معنوی مومنین را بگیرند ، همان چیزی که مقام معظم رهبری فرمودند ، آمریکا و غرب می خواهند با تهاجم فرهنگی ایران را اندلسی کنند ، دشمن دنبال از بین بردن معنویت است ٢ _ اسلحه نظامی  ، چند سال قبل ، یکی از مسئولین عالی رتبه نظام گفت ، الان دوران موشک نیست ، وقت علم و دانش است . دشمن دقیقا دنبال این است که مومنین از اسلحه معنوی و مادی غافل بشوند و ناگهان به ایران اسلامی حمله کنند 

وی درشرح اسلحه معنوی گفت  : مقام معظم رهبری ، خلف شایسته امام است ، شهادت می دهم  « یَحذو حَذو الامام  » همان تعبیری که در دعای ندبه ،  برای امیر مومنان ع نسبت به پیامبر ص  داریم « یَحذو حذو الرّسول » . با اعتقاد و با اطلاع  می گویم ، و نه بعنوان کسی که نماینده حضرت اقا هستم ، مقام معظم رهبری  « یحذو حذو الامام  » در مسیر امام ادامه داد . وی گفت  : بیانیه گام دوم را جدی بگیریم ، حضرت اقا در این بیانیه ، بستر را برای ظهور آماده می کنند ، یکی از نکات مهم این بیانیه ، تمدن سازی است . امشب ما در کنار قبور شهدای گمنام که در سال ٩۶ در روز شهادت امام صادق تشییع و دفن شدند سوگوار امام صادق ع رئیس مذهی شیعه هستیم . بدون اغراق و با اعتقاد می گویم ، مکان شهدای گمنام محل زیارت حضرت زهرا س هستند . امام ره با دید ملکوتی که دارند می فرمایند شهدایی که در بیابان هستند و کسی انها را نمی شناسد ، حضرت زهرا س به انجا می رود  ، وی درباره شهدای گمنام با ذکر خاطره ای از شهید ابراهیم هادی گفت  : شهید هادی می گوید ، در یکی از عملیات ها یکی از دوستانم  شهید شد و بدن مطهرش در منطقه ماند و ما عقب نشینی کرده بودیم . خیلی ناراحت بودم بخاطر این که جنازه را نتوانستم بیاورم ، ناراحت بودم ، تا این که یک روز تصمیم گرفتم با مسئولیت خودم جنازه را برگردانم لذا برگشتم و وارد خاک دشمن شدم و جنازه را سینه خیز آوردم . شهید را به تهران آوردم و تحویل خانواده دادیم . چند روز بعد پدر شهید نزد من آمد و گلایه کرد و گفت ، شهید را خواب دیدم و گفته به ابراهیم گلایه کنید ، سوال کردم چرا ؟ گفت تا زمانی که ما گمنام بودیم هر شب حضرت زهرا به ما سر می زد اما از موقعی که جنازه ما مشخص شده است ، آمدن حضرت زهرا س قطع شده است . شهدای گمنام مقام بالایی دارند . 

حجت الاسلام حسینی گفت  : مقام معظم رهبری می خواهند بستر را برای ظهور آماده کنند ، دستور دادند این بیانیه اجرایی شود و همه ما  « فرهنگیان ، اساتید ، دانشجویان ، حوزویان » کوتاهی کرده ایم ، شاخصه های تمدن را باید از قران استخراج کنیم و به اندازه ای که توان داریم در محیط پیرامونی خود ، در جامعه خودمان و بعد در دنیا گسترش بدهیم ، یکی از ده شاخصه تمدن اسلامی معنویت است . هشت سال دفاع مقدس دانشگاه معنویت بود . دانش آموزان به جبهه می رفتند و عارف بر می گشتند ، جبهه چه دانشگاهی از معنویت بود ، ایت الله بهاء الدینی فرمود ، بچه های جبهه ،  « ایت الله بهاء الدینی به جبهه ها می رفت و با صیاد شیرازی مانوس بود، یکی از دوستان صیاد خدمت ایت الله بهاء الدینی می رسد ، اقا از او سوال می کند ، صیاد را می شناسی و او جواب می دهد ، بله ، سه بار تکرار می کند ، و او متوجه می شود منظور مطلب دیگری است و می گوید ، نه نمی شناسم . ایت الله بهاء الدینی می فرماید ، صیاد سراسر نور است » می فرمود ، بچه های جبهه ، راه صد ساله یک عارف را ، یک شبه طی کردند . این راه و معنویت را امام به ما یاد داد

وی گفت : مقام معظم رهبری می فرماید ، غربی ها با لجن زار رذائل اخلاقی خودشان در دوران پهلوی ها به جان کشور ما افتادند ، اما امام ره از سال ۴٢ تا ۵٧ ،دل های جوانان را بسوی معنویت منعطف نمود ، ضمناً ثمره دفاع هشت ساله ما صدور انقلاب به دنیا شد ، معاون سید حسن نصرالله در پاسخ به خبرنگاری که از او سوال نمود ، برای شما چکار کردند ، گفت ، پاسدران ایران وقتی در سال ۶٠ به لبنان امدند ، برای ما معنویت و خداباوری آوردند . این صدور انقلاب اسلامی است . معنویت یکی از شاخصه های تمدن سازی است .

علیرغم این که جوانان ما زیر بمباران تهاجم هستند ، ولی خداوند را شاکریم که ، هشتاد درصد از معتکفین سال قبل از جوانان بودند . و من این را در ٢۵ بازدیدی که از معتکفین در منطقه کاشان داشتم ، دیدم . ولی معتکفین قبل از انقلاب از افراد پیر و محاسن سفید بودند  ،  « البته پیران را باید احترام نمود ، روایت می فرماید ، اگر پیرها را احترام کنیم مانند این است که خدا را احترام کرده ایم  » . این معنویت را امام ره ایجاد نمود . یک میلیون معتکف داشتیم و این را کنار بمباران تبلیغاتی دشمن روی فکر و ذهن جوانان و نوجوانان بگذارید . 

عضو خبرگان رهبری گفت  : برگزاری یادواره شهدا ، یکی از نمادهای ازدیاد معنویت است . یادواره شهدا هم ، الهامش از طرف شهدا می باشد . وی در رابطه با این مطلب گفت  : مادر شهید زین الدین در خواب مهدی را می بیند و سوال نمود چرا کم به دین من میایی ، مهدی به مادرش گفت ، من مسئولیت اداره حج را بر عهده دارم  « امیرالحاج  هستم » و پرده را از جلو چشمان مادر کنار زد و حاجیان را به مادر نشان داد . مهدی به مادر می گوید از قول من به مقام معظم رهبری بگو ، در کشور یادواره شهدا برگزار کند . و والدین شهید زین الدین ، سفارش را محضر اقا عرض می کنند و یادواره شهدا از انزمان در کشور شروع می شود . و اولین یادواره در قم گرفته شد . لذا حضور شما در این جا به دعوت شهدا برای تقویت ایمان و معنویت می باشد . سفارش می کنم ، به برادران و خواهران توصیه می کنم ، به قصد ازدیاد معنویت و تقویت ایمان به منازل شهیدان بروید . یکی از شاخصه های تمدن بزرگ اسلامی گسترش معنویت و اخلاق است ، در بیانیه گام دوم ، حضرت آقا فرق ظریفی  بین معنویت و اخلاق می فرمایند و ان این است که ، معنویت یعنی این برجسته کردن ارزش ها ، یعنی عقل قانع بشود که ایثار ، ارزش است ، و اخلاق یعنی ، تبدیل شعور معنوی به رفتار ، ما متواضع و ایثارگر باشیم . پس در ابتدا شهادت ، جانبازی ، آزاده بودن ، پرستاری همسر از جانباز ، خصوصا جانبازان اعصاب و روان ارزش تلقی شود . و بعد در وجود ما به رفتار تبدیل شود . 

امام جمعه کاشان در رابطه با اسلحه مادی گفت : هدف صدام از حمله به ایران ، تسخیر سرزمین ما ، شکست جمهوری اسلامی ایران و شکست انقلاب اسلامی بود . این ها با هم فرق دارد . و شهدا فدا شدند تا جمهوری اسلامی بماند ، همه شهدا عزیز هستند . اما دشمن بعضی از شهدا را انتخاب نمود و شهید کرد . ویژگی این شهیدان تمدن سازی بود . جلو انقلاب اسلامی را می خواست بگیرد ، بخاطر همین ده سال دنبال شهید فخری زاده بود . انتقام و سیلی که ایران به اسرائیل زد ، بخاطر زحمات این شهیدان  « فخری زاده ها ، طهرانی مقدم ها ، شهریاری ها و... » بود . ایه ای را که در ابتدا عرض کردم ، مرور کنیم « وَدَّ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِكُمْ وَأَمْتِعَتِكُمْ فَيَمِيلُونَ عَلَيْكُمْ مَيْلَةً وَاحِدَةً ... » کفار دوست دارند که شما از سلاح  « اسلحه مادی و معنوی » و کالاهایتان غافل شوید ، و ناگهان به شما شبیخون بزنند . تا انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را نابود کنند . در هر دو جبهه معنویت و مادیت باید تلاش کنیم . أَمْتِعَتِکُم ، می تواند اقتصاد باشد . 

حجت الاسلام حسینی گفت  : وقتی سرلشکر اطلاعاتی اسرائیل اشتباه نمود و اطلاعات اشتباهی را به اسرائیل و نتانیاهو پیشنهاد داد و انها کنسلولی سفارت ما را زدند ، بعد از دوساعت شورای امنیت ملی کشور ما در جلسه بیانیه محکومیت اسرائیل را تصویب نمود و اعلام نمود پاسخ بازدارنده به اسرائیل و رژیم غاصب صهیونیستی داده می شود . از فردای انروز ، هم امریکا و هم اروپایی ها ، اولین پیشنهادشان این بود که حمله نکنیم ، امریکا گفت ، اگر ایران جواب بدهد ، ریسک پاسخ ما زیاد است . دستگاه دیپلماسی و نظامی ما گفتند ، پاسخ بازدارنده می دهیم . بعد از چند روز وقتی دیدند ، اختلافی بین میدان و دیپلماسی نیست ، دومین پیام را دادند که اگر می خواهید بزنید ، خودتان نزنید ،  مستقیم نزنید . نیابتی های شما بزنند ، ایران جواب داد ، می زنیم و مستقیم از خاک خودمان هم می زنیم . پس از این جمهوری اسلامی ، سفرای کشورهای دنیا را جمع  و برای انها تبیین نمودند که طبق ماده ۵١ منشور حق مشروع ما می باشد و این باید در سازمان ملل تصویب می شد از طریق چین و روسیه و یک کشور دیگر ، جلسه برگزار شد و مطرح شد اما بیانیه ما تصویب نشد ولی حق مشروع جمهوری اسلامی ثبت شد . بعد از نپذیرفتن دو درخواست غرب و اروپا ، رساترین جمله را مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید فطر فرمودند ، صهیونیست ها اشتباه کردند و باید تنبیه شود و تنبیه می شوند . بعد از این بیان صریح ، سومین پیام را دادند ، که محکم نزنید . پاسخ ، همان بود .

امام جمعه کاشان گفت. : حقیقتاً انچه اتفاق افتاد با توسل و امداد غیبی الهی و امام زمان ع بود . صد و سه فروند هواپیما در هوا بود که پهبادها و موشک های ما را بزنند ، پهبادهای شناسایی خود را ده برابر کردند و به هفتصد پهباد رساندند ، تمام قدرت ناتو برای زدن موشک های ما به میدان امد . بیست و چهار ساعت قبل از شروع عملیات انتقام ، المان ها گفتند نزنید ، و بدانید اگر هم بزنید ممکن است یک موشک شما هم به اسرائیل نرسد ،  انقدر به شش لایه پدافندی خودشان مطمئن بودند ، « وَ ما رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ رَمى‌ » با لطف خدا ، بچه ها کاری کردند ، که عمدآً ،  در چند ساعتی که پهبادهای کند رو ، و بعد موشک های کروز شلیک شد ، تمام پدافند گران قیمت اسرائیل و ناتو و آمریکا صرف انها شود ، سه و نیم میلیارد دلار فقط امریکا هزینه نمود ، با لطف خدا ، محاسبه دقیق انجام شده بود ، بعد از شلیک انها به پهبادهای کند رو و موشک ها ، خشاب های گنبد اهنین چهل تایی انها خالی شد و انها شش دقیقه فرصت داشتند تا خشاب ها را مسلح کنند ، و در این شش دقیقه ، موشک های اصلی شلیک شد و به هدف اصابت نمود . این ها از لطف خدا ، و نتیجه دعای توسل و زیارت شهدا می باشد   پس با هدایت مقام معظم رهبری ، هم اسلحه معنوی و مادی در مسیر اصلی پیش می رود و ما باید به اندازه سهم خود جهت بیانیه گام دوم و تمدن سازی و شاخصه معنویت تلاش کنیم .
 
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
هشدار نماینده ولی فقیه در کاشان نسبت به روند رو به رشد جمعیت سالمند کشور امام جمعه کاشان : خدا اگر بخواهد به کسی خیر بدهد او را دین شناس می کند امام جمعه کاشان : متدینین بدانند ، ما در اجرای حکم الهی با هیچ کس مسامحه نمی کنیم امام جمعه کاشان : برداشتن گام های بلندتر برای اجرای حکم رهبر انقلاب ، با تغییرات در دفتر امام جمعه کاشان : تفکر در قدرت خدا ، بررسی مضرات تکبر و فواید تواضع ، راهکارهای رفع تکبر است امام جمعه کاشان : خدا را شاکریم بر ایمان بخدا ، نبوت پیامبرو ولایت ائمه
گزارش تصویری
تصاویر : زیارت مرقد مطهر امام زاده قاسم  ابن علی النقی ع - آران و بیدگل
تصاویر : زیارت مرقد مطهر امام زاده قاسم ابن علی النقی ع - آران و بیدگل
آیین تکریم ۵٠ دختر نخبه کاشانی  :
آیین تکریم ۵٠ دختر نخبه کاشانی :
نماز بر پیکر مادر شهید سردار علی رحمانی قهرودی  رحمه الله علیه
نماز بر پیکر مادر شهید سردار علی رحمانی قهرودی رحمه الله علیه
گزارش تصویری :  تجلیل نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از جناب دکتر نیازی استاد سرآمد کشور ـ  یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳-
گزارش تصویری : تجلیل نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از جناب دکتر نیازی استاد سرآمد کشور ـ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳-
زیارت حضرت حیقوق نبی -  تویسرکان همدان
زیارت حضرت حیقوق نبی - تویسرکان همدان
جشن بزرگ دختران حورا در سفیدشهر - به مناسبت تولد حضرت معصومه س و روز دختر
جشن بزرگ دختران حورا در سفیدشهر - به مناسبت تولد حضرت معصومه س و روز دختر
حضور در جوشقان قالی  : منزل شهید علی محمدشهبازیان و جانباز انقلاب آقای ، کوهی
حضور در جوشقان قالی : منزل شهید علی محمدشهبازیان و جانباز انقلاب آقای ، کوهی
حضور در قبور شهدای گمنام مهاباد _ اردستان -  15 / 2 / 1403
حضور در قبور شهدای گمنام مهاباد _ اردستان - 15 / 2 / 1403
مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام
مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام در بیت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام در بیت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق (علیه السلام) در بیت مرحوم آیت الله العظمی مدنی (ره)
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق (علیه السلام) در بیت مرحوم آیت الله العظمی مدنی (ره)
بازدید نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از نمایشگاه بهشت اردیبهشت
بازدید نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از نمایشگاه بهشت اردیبهشت
 حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بر سر قبر مطهر علامه شهید مطهری (ره)
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بر سر قبر مطهر علامه شهید مطهری (ره)
مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری
مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.