/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۲ جمعه ۸ دي
چاپ خبر
خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ هشتم دی ماه خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی مورخ هشتم دی ماه
خطبه اول

خطبه دوم

 

 

خطبه اول
سلام عليكم و رحمت الله
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
 بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثنا لله رب العالمين و الصلوة و السلام علي خيرخلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلي الله عليه و آله و سلم و علي اهل بيته الطيبين الطاهرين سِيَّمَا بَقِيَّةُ اللَّهِ فِي الْأَرَضِينَ وَلعْنَة الله عَلِيِّ أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِينَ، الی يَوْمِ الدِّينِ
در هشتاد و هشتمین خطبه در کاشان شهر متقین خودم و همه شما را به رعایت بیشتر تقوی الهی سفارش می‌کنم
واجبات را انجام بدهیم و محرمات را ترک بکنیم
محضر دعا بیستم صحیفه سجادیه (مکارم‌الاخلاق) می‌رویم که به جمله سی و دوم این دعا رسیدیم
«وَ هَبْ لِی سَلَامَةً مِمَّنْ تَوَعَّدَنِی» خدایا به من ببخش سلامت از دست کسی که به من وعید می دهد مرا می ترساند
سر دسته‌شان ابلیس هست که قسم‌خورده است که همه ما را اغوا کند «فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ»
ما زا خدا می‌خواهیم که از دست اینها سلامت را به ما بدهد؛ یعنی تحت اسم سلام خدا قرار بگیریم همان سلامی که به انبیا داد شد «سَلَامٌ عَلَى الْمُرْسَلِينَ» زیرا کسی که تحت اسم سلام خدا قرار بگیرد در امنیت است همان سلامی که حضرت مسیح به خودش می‌دهد در سه وقت بسیار نگران‌کننده
«وَالسَّلَامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدتُّ وَيَوْمَ أَمُوتُ وَيَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا» و سلام حق بر من است روزی که به دنیا آمدم و روزی که از جهان بروم و روزی که (برای زندگانی ابدی) باز زنده برانگیخته شوم.
در این دعا مکارم هم از خدا سلامتی می‌خواهیم نسبت به کسی که به ما وعید می‌دهد ما را می‌ترساند
حالا در بخش کوچک‌ترش یک انسان شرور در محله می‌شود مثل همسایه بد یا در همسایگی کشور یک انسان رذلی مثل صدام و امثال ذالک یا شیطانی انسانی بزرگ‌تر مثل آمریکا و اسرائیل از خدای متعال، از همه اینها سلامتی می‌طلبیم.
بحث محوری خطبه اول قران هست که به سوره بقره آیه 78 رسیدیم که خداوند متعال می فرماید:
«وَمِنْهُمْ أُمِّيُّونَ لَا يَعْلَمُونَ الْكِتَابَ إِلَّا أَمَانِيَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَظُنُّونَ»
و بعضی عوام اهل کتاب که خواندن و نوشتن هم ندانند کتاب آسمانی‌شان را جز آمال باطل خود نپندارند و تنها پابست خیالات خام و بیهوده خویش‌اند.
نکات:
1- کلمه «أُمِّيُّ»
مفسرین سه تفسیر برایش ذکر کردند که عبارت‌اند از:
یک) مفسر بزرگ مرحوم شیخ طوسی در تبیان می‌فرماید: زمانی نوشتن کار مردها بود کسی که نمی‌نوشت از جمله مادرها را امی می‌گفتند امیّ منصوب به مادر یعنی درس نخوانده و ننوشته
دو) مرحوم علامه در المیزان می‌فرماید: مادران طبق عاطفه خودشان فقط چیزی که خودشان به صورت طبیعی بلد بودند به بچه‌هایشان یاد می‌دادند؛ لذا از علم و فضل و کتابت مقداری بلد بودند که مادران یاد داده بودند
سه) منصوب به ام‌القری مکه هست؛ یعنی اهل مکه و مردم عرب در جاهلیت بی‌سواد بودند
پس امیّ یعنی منصوب به ام‌القری یا منصوب به ام با آن دو توضیحش در کل یعنی مکتب نرفته
امیّ در قران دو جور استعمال شده یکی به عنوان صفت مدح دیگر به عنوان صفت ذم
اینجا به عنوان صفت ذم است در آیه فوق می‌فرماید: یک عده درس نخوانده چشم‌بسته، هر چه علمایشان گفتن از راست و دروغ قبول کردند
اما همین کلمه امیّ برای پیامبر اکرم به عنوان صفت مدح به کار رفته است خداوند در سوره اعراف آیه 157 می‌فرماید: «الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ» آنان که پیروی کنند از آن رسول و پیغمبر امّی
این امیّ برای پیامبر یک صفت مدح است کسی که مکتب نرفته و درس نخوانده آموزگار صد مدرس می‌شود
حکمت، تفسیر قران را به دیگران یاد می‌دهد ملک بزرگ خدا جبرائیل مقابل پیامبر مثل عبد می‌نشیند
این وصف مدح پیامبر اکرم است
2- کلمه «امَانِيَّ»
مرحوم علامه طباطبایی در المیزان جلد 1 صحفه 215 می فرماید: «امانی» یعنی اکاذیب، دروغ و تحریف
و بعضی عوام اهل کتاب که خواندن و نوشتن هم ندانند از کتاب آسمانی‌شان چیزی جز اکاذیب و دروغ‌ها و تحریف‌ها، نمی‌دانند
آیه الله جوادی در تسنیم جلد 5 می فرماید: حروف اصلی امانی، میم و نون و یا هست که وقتی به باب تفعل می رود تمنی می شود به معنی آرزو و اصل معنیایش، تقدیر می شود یعنی یک آرزوهای داشتن که نوعی تقدیر هم در ذهنشان درش بود مثل سوره بقره آیه 80 که جزو آرزوهایشان بود
«وَقَالُوا لَن تَمَسَّنَا النَّارُ إِلَّا أَيَّامًا مَّعْدُودَةً» و یهود گفتند: که هیچ وقت آتش عذاب به ما نرسد مگر چند روزی معدود
یا در سوره بقره آیه 111 «وَقَالُوا لَن يَدْخُلَ الْجَنَّةَ إِلَّا مَن كَانَ هُودًا أَوْ نَصَارَى» گفتند: هرگز کسی داخل بهشت نمی شود مگر یهودی یا نصرانی باشد
حالا با توجه به این مطلب آیه را که بخواهیم معنی کنیم این می‌شود
و بعضی عوام اهل کتاب که خواندن و نوشتن هم نمی‌دانستند به کتاب آسمانی‌شان آگاه نبودند مگر یک آرزوهای که در سرشان می‌پروراندند که علما و احبار به آنان القا کرده بودند
علامه طباطبایی می‌فرماید: ماحصل آیه این می‌شود که این ها دو دسته می‌شوند:
یک عده از آنان کتاب آسمانی را نمی‌خواندند فقط آیات تحریف شده را می‌دانستند
دسته دیگر علما آنان که کتاب را می‌خواندند و می‌نوشتند و تحریف می‌کردند
3- «وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَظُنُّونَ» و تنها پابست خیالات خام و بیهوده خویشند
این ها روی گمان حرکت می‌کردند گمان در این آیه یک احتمال دارد همان معنی احتمال 70% که پشتوانه علمی ندارد و حجت نیست یا احتمال دیگر به معنی شک 50% است
هر دو در قران آمده است در سوره شوری آیه 14 آمده است «إِنَّ الَّذِينَ أُورِثُوا الْكِتَابَ مِن بَعْدِهِمْ لَفِي شَكٍّ مِّنْهُ»
آنان که پس از گذشتگان وارث کتاب آسمانی شدند در آن کتاب آسمانی سخت در شک بماندند.
پس این کسانی که روی ظن حرکت می‌کنند یا جهل علمی دارند یا گمانی دارند که پشتوانه علمی ندارد یا جهل عملی دارند جاه‌طلب‌اند «بَلْ هُمْ فِي شَكٍّ يَلْعَبُونَ» بلکه با شک و ریب (و استهزاء) به بازیچه (دنیا) مشغول‌اند.
در هر دو صورت این ها پیاده نظام شیطان می‌شوند قران در سوره نساء آیه 119 می‌فرماید: «لَأُمَنِّيَنَّهُمْ» حتماً حتماً حتماً آنان را دچار آرزوها و امانی خواهد کرد
خب امانی همانی بود که گفتیم آن اُمیون از کتاب جز امانی نمی‌دانستند
اگر کسی حرف شیطان را گوش کرد از خدا، پیامبر، اهل‌بیت و روحانیتی که مبلغ اهل‌بیت هستند دور افتاد دچار این امانی باطل شد شیطان یک قدم پیشروی می‌کند «لَأَحْتَنِكَنَّ ذُرِّيَّتَهُ» دیگر به آدمیزاد افسار می‌زند
4-
علامه فیض در تفسیر صافی جلد 1 صحفه 131 حدیثی را از امام حسن عسکری، نقل می کنند
امام عسکری فرمودند: شخصی پیش امام صادق علیه‌السلام آمد گفت: تقلید از علما توسط مردم بنی‌اسرائیل مذمت شده پس چرا تقلید از علما شیعه مذمت نشده چه فرقی می‌کند؟
مردم عادی یهود تقلید می‌کردند از علمایشان در حالی که می‌دانستند که دروغ می‌گویند به کتاب آسمانی‌شان تحریف بستند و حرام‌خوار هستند و رشوه می‌گیرند برای عوض کردن حکم خدا و مداهنه و مداراکردن
اگر مردم ما هم از چنین علمایی تقلید کنند همان مذمت هم هست؛ اما ما می‌گوییم سراغ عالمی بروید که هم نصاب علمی دارد و هم نصاب عملی دارد
«قال رجل للصادق علیه السلام فإذا کان هؤلاء العوام من الیهود لا یعرفون الکتاب الا بما یسمعونه من علمائهم لا سبیل لهم إلی غیره فکیف ذمّهم بتقلیدهم و القبول من علمائهم و هل عوام الیهود الا کعوامنا یقلّدون علمائهم فان لم یجز لأولئک القبول من علمائهم لم یجز لهؤلاء القبول من علمائهم
فقال علیه السلام: ... إنّ عوام الیهود کانوا قد عرفوا علمائهم بالکذب الصریح و بأکل الحرام و الرّشا و بتغییر الأحکام عن واجبها بالشفاعات و العنایات و المصانعات و... فمن قلّد من عوامنا مثل هؤلاء الفقهاء فهم مثل الیهود الذین ذمّهم اللّه بالتقلید لفسقه فقهائهم فأما من کان من الفقهاء صائناً لنفسه حافظاً لدینه مخالفاً علی هواه مطیعاً لأمر مولاه فللعوام أن یقلّدوه...»
مردی به امام صادق (علیه‌السلام) عرض کرد: «اگر مردم یهودی، از تورات، فقط همان چیزی را می‌دانند که از علمای خود می‌شنوند، بنابراین راهی جز [تبعیّت] همان برایشان باقی نمی‌ماند؛ پس چطور خداوند ایشان را به تقلیدکردن و قبول از علمای خود سرزنش نموده؟ و مگر نه این است که عوام یهود همچون عوام ما از علمای خود تقلید می‌کنند؟ و اگر تبعیّت و تقلید عوام آن‌ها از عالمانشان برای ایشان مجاز نیست، حکم آن برای تقلید عوام ما از عالمان نیز همین است». حضرت (علیه‌السلام) فرمود: عوام یهود، آلودگی عالمانشان را به کذب صریح، حرام‌خواری، رشوه‌گیری، تبدیل و تغییر احکام خدا و استفاده از رانت [و پارتی‌بازی] کاملاً می‌دانستند... همین معیار درباره‌ی عوام امّت ما نیز هست درست همانند یهودی‌ای خواهد بود که به‌واسطه‌ی تقلید از فقیهان فاسق خود، مشمول ذمّ خداوند شدند. پس هر فقیهی که مراقب نفس خویش و حافظ دین خود باشد و با نفس خود مخالفت ورزیده و از امر مولی اطاعت کند، بر عوام [واجب] است که از او تقلید کنند...
شما می‌بینید فقهای ما در رساله خیلی سخت گرفته‌اند در بحث امام‌جماعت، مجتهد، ولی‌فقیه، امام‌جمعه باید عادل باشد که همه اینها مراتبش فرق می‌کند امام در تحریرالوسیله می‌فرماید: باید گناه کبیره نکند و اصرار بر صغیره هم نکند و اصرار یعنی اگر یک دفعه انجام داد و تصمیم گرفت دفعه دیگر انجام دهد، اصرار می‌شود
در مورد مرجع تقلید آمد که حتی از راه حلال نیز نباید حریص به دنیا باشد و وقتی به امام مسلمین می‌رسد باید عدالتش به حدی باشد که در منزل غذا او به‌اندازه متوسط مردم باشد حلال خدا را در منزل خودش باید اضعف مستضعفین را در نظر بگیرد
لذا شما بارها شنیدید که سرداران عزیز ما مثل سردار صفوی تا غروب جلسه داشته‌اند بعد آقا فرمود: آقا رحیم امشب شام پیش ما می‌مانی؟ -:بله آقا با افتخار می‌مانم بعد سفره را که پهن کردند غذا املت بود
آقای مروی رئیس تولیت آستان قدس گفت: خانم آقا ماه رمضان چند روز به دیدار خانواده خودشان، مشهد رفته بود بعد افطاری و سحری برای آقا درست کرده بود آقا به آقای مروی فرمود: امشب پیش ما می‌مانید؟ -: بله آقا
سفره را پهن کردند نان و چایی و یک مقدار حلوایی خانگی بود من فکر کردم پیش غذا هست هر چه صبر کردیم کل افطار همین است
منزل جانبازان عزیز هم می‌روند که خیلی هم به آنان علاقه دارند یک چیزهای مثل آجیل و... برای پذیرایی تهیه کرده وقتی به آقا تعارف می‌کنند ایشان برنمی‌دارد

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1)اللَّهُ الصَّمَدُ (2)لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (3)وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ (4)

خطبه دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين و الصلوات و السلام علي خير خلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلی الله علیه وآله و سلم، و صل علي اميرالمؤمنين علي ابن ابي طالب و صل علي الصديقه الطاهره فاطمه الزكيه سيده نساء‌العالمين، و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنّه و صل علي علي ابن الحسين زين‌العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى و محمد ابن علي الجواد، و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري، و الحجت ابن الحسن المهدي القائمَ المنتظر، بِهِمْ نتَوَلَّى و من اعدائهم نتبرء الی الله
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن
صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ
فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ
وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً
حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً
وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
شادی روح حضرت امام، ارواح طیبه همه شهدا و شهدای منطقه کاشان و همه اهل لا اله الا الله شهید سردار سلیمانی شهید سیدرضی موسوی همه علما آیه الله مصباح یزدی
سلامتی و نصرت رهبر عزیز انقلاب
توفیق بیشتر خودتان
صلوات ختم کنید
اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله
خود و شما را به رعایت بیشتر تقوی الهی سفارش می‌کنم
در توصیه مصداقی به تقوی به محضر نهج‌البلاغه می‌رویم که به حکمت سی و نه رسیدیم
امیرالمؤمنین می‌فرماید: «لَا قُرْبَةَ بِالنَّوَافِلِ، إِذَا أَضَرَّتْ بِالْفَرَائِضِ»
هرگاه كارهاى مستحب به واجبات زيان برساند موجب قرب به خدا نمى شود.
آقای ابن ابی‌الحدید معتزلی در جلد 17 صحفه 58 می گوید: این مبنی امامیه است که اگر کسی واجبی داشته باشد مثل روزه قضا داشته باشد موجب بطلان روزه مستحبش می شود پس کثیری از فقها شیعه مبنی امامیه را قبول دارند که نافله صحیح نیست از کسی که قضا فریضه دارد
علما پاسخ دادند که ما فقط در بحث روزه این مطلب را داریم؛ ولی در بحث نماز این را نگفته‌اند
آیه الله مکارم می‌فرماید: معنی لاقربه به معنی کم ارزشی هست نه بطلان مثل عزاداری تا دیروقت که موجب قضاشدن نماز صبح بشود؛ یعنی ثواب عزاداری کم می‌شود بعد به فرمایش امیرالمؤمنین در غررالحکم استدلال می‌کنند که می‌فرماید: «یُسْتَدَلُّ عَلَی اِدبارِ الدُّوَلِ بِاَربَعٍ: تَضییعِ الاُصولِ وَ التَّمَسُّکِ بِالفُرُوعِ وَ َتقدیمِ الاَراذِلِ وَ تَاخیرِ الاَفاضِلِ» چهار عامل باعث شکست «دولت‌ها» می‌شود:
1 ـ ضایع کردن اصول (مسائل مهم) 2ـ سرگرم شدن به فروع (امور کم اهمیت) 3ـ به کار گماردن آدم‌های پست
 4 ـ کنار گذاردن انسان‌های فاضل
جناب مرحوم آقای خویی نیز همین‌جور معنی می‌کنند که اگر نافله به فرایض ضرر برساند ثوابش از بین می‌رود نه این که باطل باشد مثل کسی که در شب ماه رمضان را احیا بگیرد و خسته شود به‌گونه‌ای که خوبش می‌گیرد و نماز صبحش قضا می‌شود ثواب عباداتش شبش کم شده است
آقای مغنیه می‌فرماید: منظور این هست که اگر فقط وقت عبادت واجب باشد دیگر حق انجام عبادت مستحب ندارید یا پولی داری که به‌اندازه قرض تو هست حق نداری این پول را صدقه بدهی
مناسبت‌ها:
1- میلاد صدیقه طاهره حضرت زهرا سلام الله علیها
آیه الله جوادی در رابطه با حضرت زهرا می‌فرماید: ما شب قدر را به خاطر نزول قران در آن احترام می‌کنیم این قران را کنار عدلش بگذاریم «إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي» دو چیز گران‌بها یکی قران و دیگری اهل‌بیت همان‌طور که شب نزول قران شب قدر است شب تولد هر کدام از ائمه از جمله تولد حضرت زهرا هم لیله القدر است و اگر موسی کلیم برای دریافت کتاب تورات مأمور شد که چهل شبانه‌روز به مقیات برود با خدای متعال صحبت کند «وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلَاثِينَ لَيْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً» تا خدا به او کتاب آسمانی اش را بدهد حضرت پیامبر اعظم هم چهل روز مامور می شود عبادت های خاص را انجام بدهد تا خدای متعال هدیه ویژه خودش را به پیامبر بدهد«إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَر»
اگر در روز عید غدیر خم با ولایت الهیه امیرمؤمنان خداوند فرمود: «الْیوْمَ یئِسَ الَّذِینَ کفَرُوا مِنْ دِینِکمْ» با ولایت این دختر نیز خداوند فرمود: «إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ» دشمن تو ابتر است
این پیامبری که قران می‌فرماید: جز وحی نمی‌فرماید در مورد حضرت زهرا این جمله را فرمود که رهبر معظم در فرمایشات دو روز قبلشان بود فرمود: «إن الله لیغضب لغضب فاطمة و یرضی لرضاها» خداوند با خشم فاطمه خشمگین می‌شود و با رضایت فاطمه راضی می‌شود
هر جا حضرت زهرا به کسی گفته باشد من از شما دو نفر راضی نیستم معلوم هست که خدا راضی نیست
لذا رهبر معظم فرمود: خانم‌ها تلاش کنند در همه امور پشت سر حضرت زهرا حرکت کنند از جمله خانه‌داری، فرزند داری، شوهرداری، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی با حفظ حیا و حجاب دفاع از ولایت الهیه آن روز و دفاع از ولایت‌فقیه در استمرار ولایت الهیه امروز، در علم و حکمت و بعد رهبر معظم فرهنگ غرب را به چالش کشیدند فرمودند: ما از بحث زن دفاع نمی‌کنیم ما خودمان در بحث زن مطالبه‌گر هستیم از غرب سؤال می‌کنیم چرا مسائل جنسی سه‌جانبه را مطرح می‌کنی؟ چرا همجنس‌بازی یک شیوه مترقی شده؟ چرا اگر زن حضور نیمه‌عریان داشته باشد اشکالی ندارد؛ ولی اگر کراوات یک مرد مشکلی داشته برایش قبیح می‌شود؟ این فرهنگ غرب است که وضعیت را به این جا رسانده است
2- 9 دی
امام و رهبر معظم تعدادی از ایام‌الله را برای ما برشمرده‌اند امام در ذیل «وَذَكِّرْهُم بِأَيَّامِ اللَّهِ» سوره ابراهیم آیه 5 در صحیفه جلد 9 صحفه 459 فرمودند: روز هجرت پیامبر اکرم از مکه به مدینه یوم الله است روز فتح مکه یوم الله است روز جنگ نهروان که امیرمومنان چهار هزار نفر از خوارج را به درک واصل کردند و به تعبیر امام غده های سرطانی خوارج را درو کردند یوم الله است 15 خردادی که یک ملت در مقابل استبداد شاه ایستاد یوم الله است 17 شهریوری که مردم عزیز تهران در میدان شهدا جان دادند یوم الله است 26 دی که شاه از این کشور فرار کرد یوم الله است 12 و 22 بهمن یوم الله است
رهبر معظم نیز همین تعبیر را برای 9 دی و تشیع جنازه حاج قاسم سلیمانی دارند روز تشیع حاج قاسم سلیمانی و روز 9 دی جزو ایام الله کشور ما هست
جوانان عزیز بدانند چند کودتا مخملی اطراف ما انجام شده بود 2003 گرجستان، 2004 اوکراین، 2004 قرقیزستان
شیوه مدرنی بود برای ساقط کردن یک حکومت مستقلی که با غربی‌ها هم سو نبود وجوه مشترکش این بود
یک) غرب با تمام توان از کودتاچیان حمایت می‌کرد دو) در هر سه انتخابات جریان غرب‌گرا اکثریت آرا را رای نیاورد و دولت مستقر را به تقلب متهم کرد سه) در هر سه کشور معترضین خواسته خودشان را از مسیر قانونی دنبال نکردند چهار) در هر سه کشور هواداران را به خیابان آوردند و از یک رنگ به عنوان هویت‌بخشی استفاده کردند پنج) سفارت خانه‌های غربی به خصوص آمریکا نقش سازمان‌دهی را بر عهده داشتند
شش) در هر سه کشور رهبران معترضین با بنیادهای انقلاب‌های بدون خشونت از جمله بنیاد سوروس ارتباط داشتند هفت) در هر سه کشور بازیگر اصلی کودتا مخملی در حکومت همان کشور یک مسئولیتی داشته هشت) در هر سه کشور معترضان حکومت مستقر را به فساد و ضعف متهم کردند نه) در هر سه کشور معترضین با استمرار حرکت خیابانی و تصرف مرکز دولتی به ویژه پایتخت دولت مستقر را ساقط کردند؛ اما در جمهوری اسلامی نتوانستند
یکی به خاطر بصیرت رهبر معظم انقلاب بود آن جمعه‌ای که حضرت آقا خطبه خواند در نمازجمعه تهران بودم اولاً یک توسلی به امام‌زمان علیه‌السلام انجام دادند که بی‌نظیر بود جسمی ناقصی دارم بدن ضعیفی دارم اندک آبروی دارم که شما به من داده‌اید؛ ولی با تمام قوا از این انقلاب که انقلابی هست که شما به ما هدیه دادید حمایت می‌کنیم و مردم بصیر هم آمدند آقا فرمود: من زیر بار اردوکشی خیابانی نمی‌روم فقط از راه قانونی اعتراض خودتان را عملی کنید این قدر آقا صبر و تحمل کردند تا بالاخره در روز عاشورا نیت پلید آن کسانی که فکر دهی می‌کردند روش شد حمله به عزا و هیئت امام حسین جسارت به پرچم اباعبدالله علیه‌السلام
اینجا مردم به خیابان آمدند دو روز بعد در 9 دی چنان جمعیتی آمد که فردا آن روز دوباره فتنه گران اعلام تجمع کردند دیگر کسی از مردم به تجمع آنان اعتنا نکرد این بصیرت مردم در 9 دی ماه را من تشبیه برعکس می کنم به صفین که قران بالا نی رفت مردم بی بصیرت گول خوردند اما مردم بصیر ما پرچم سبز را دیدند اما گول نخوردند و از رهبری معظم جدا نشدند برای عزت و اقتدار این رهبر و ملت صلوات
سالروز تولد امام و شهادت سردار سلیمانی و رحلت آیه الله مصباح و شهادت سیدرضی موسوی همه را در یک جمله عرض بکنم امام راحل به تأییدات الهی موید است رهبر معظم با تأیید الهی کشور را پیش می‌برد روزی که به کاشان آمدم در معارفه در دانشگاه کاشان عرض کردم 12 فروردین بود گفتم: مرحوم آقای فاضلی که مکرر خدمت حضرت صاحب رسید آقای فاضلی جلوی مزار شیخان قم حضرت صاحب را دید امام زمان یک اسکناسی که عکس شاه نداشت را به ایشان نشان داد فرمود: اراده من بود که این پول ها عوض شد یعنی اراده امام زمان بود که این کشور پیروز شد
با تمام قوا آمدند چه در جبهه فرهنگی لیبرالیسم، کمونیسم و مادی‌گری که مرحوم علامه و مراجع عظام و امام و رهبر معظم در مقابلشان با شاگردان علامه ایستادند از جمله مصباح یزدی
در جبهه نظامی هم بسیج و سپاه و ارتش و انتظامی و امنیت ما خصوصاً بسیج بیست میلیونی که یک نمونه‌اش حاج قاسم و جناب آقای موسوی
الان انقلاب شما به لطف خدا صادر شده که وقتی که وزیر خارجه ما از اسماعیل هنیه: شما چه قدر توانت را آوردی؟ گفت: تمام این هشتاد روز ما فقط 14% توانمان را آوردیم فکر نمی‌کردیم که حشدالشعبی و یمن به کمکمان بیایید
شما مردم با مقاومتتان کاری کردید که در اتاق‌های بسته کاخ سفید در طبقه منفی پنج تئوریسین‌های آمریکا تو سر خودشان می‌زنند می‌گویند: چه غلطی کردیم که این‌قدر از اسرائیل حمایت کردیم تا الانی که اسرائیل شکست می‌خورد رهبر ایران می‌گوید: این شکست هم شکست اسرائیل است و هم شکست آمریکا
خدایا در ظهور مولایمان تعجیل بفرما...
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ (1)فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ (2)إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)






برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.