/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
تاریخ ارسال:۱۴۰۲ جمعه ۶ بهمن
چاپ خبر
خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی
خطبه اول

خطبه دوم
خطبه اول
سلام عليكم و رحمت الله
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
 بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثنا لله رب العالمين و الصلوة و السلام علي خيرخلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلي الله عليه و آله و سلم و علي اهل بيته الطيبين الطاهرين سِيَّمَا بَقِيَّةُ اللَّهِ فِي الْأَرَضِينَ وَلعْنَة الله عَلِيِّ أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِينَ، الی يَوْمِ الدِّينِ
برادران و خواهرانم را در نود و دومین خطبه در کاشان مکرم خودم و همه شما را به رعایت بیشتر تقوی الهی سفارش می‌کنم
اوصيکم و نفسي بتقوي الله
واجبات را انجام بدهیم و محرمات را ترک کنیم
محضر دعا بیستم صحیفه سجادیه (مکارم‌الاخلاق) می‌رویم که به جمله سی و ششم این دعا رسیدیم
«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ سَدِّدْنِی لِأَنْ أُخَالِفَ مَنِ اغْتَابَنِی إِلَی حُسْنِ الذِّکرِ»
خداوندا بر محمد و آلش درود فرست و مرا یاری کن تا برخلاف آن که از من غیبت کرده از وی نیکو یاد کنم
خیلی پیش می‌آید که شخصی به ما می‌گوید غیبتتان را کردم یا می‌شنویم که آقای الف غیبتمان را کرده؛ ما چه رفتاری کنیم با شخص غیبت‌کننده؟
شخص پیش آیه الله بهجت آمد گفت: من غیبت شما را کردم من را ببخشید ایشان فرمودند: من شما را می‌بخشم به شرط این که تا آخر عمر غیبت نکنی
آیه الله بهجت معلم است می‌خواهد این نقیصه در وجود این شخص نباشد
راه دیگر این هست که ما به آن غیبت‌کننده بگوییم: حدیث داریم که شما باید وقتی عیب ما را فهمیدی به من بگو
امام صادق علیه‌السلام: «أحَبُّ إخواني إلَيَ مَن أهدى إلَيَ عُيوبي» دوست‌داشتنی ترينِ دوستان من، كسى است كه عيب هايم را به من هديه دهد
اما این عبارت دعای امام از این هم بالاتر است می‌فرماید: خدایا به من کمک کن غیبت‌کننده را من اگر خواستم اسمش را ببرم همه‌اش خوبی‌هایش را بگویم؛ یعنی مصداق تقوی که ان شا الله چند جلسه بعد در همین دعای مکارم به هش می‌رسیم که می‌فرماید: «اللَّهُمَّ... وَ أَلْبِسْنِی زِینَةَ الْمُتَّقِینَ فِی  إِفْشَاءِ الْعَارِفَةِ»
خدایا زینت اهل تقوا را در این امور بر من بپوشان در آشکار نمودن کار‌های خوب
در بحث محوری خطبه اول یعنی قران به سوره بقره آیه 82 رسیدیم که خداوند می فرماید:
«وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَـئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ»
و کسانی که ایمان آوردند و کارهای شایسته کردند آنان اهل بهشت‌اند و پیوسته در بهشت جاوید متنعم خواهند بود.
نکات:
1- ملاک سعادت ایمان و عمل صالح است
علامه طباطبایی در المیزان جلد 1 صحفه 216 می فرماید: اینجا خدای متعال می فرماید ملاک سعادت و خوشبختی این هست که انسان ایمان داشته باشد و عمل صالح انجام بدهد نه این که اسم او شیعه یا مسلمان یا سید یا ایرانی و امثال ذالک باشد
آیه الله جوادی آملی در تسنیم جلد 5 صحفه 345 می فرماید: یهودی ها گفتند: ما از اولاد اسحاق هستیم که مادرش یک زن حره به نام ساره بود ما برتری داریم بر اولاد اسماعیل که مادرش یک کنیز به نام هاجر بود
خدای متعال می‌فرماید این حرف‌ها نیست که اولاد چه کسی هستی ملاک ایمان و عمل صالح هست
پیامبر اعظم در بحارالانوار جلد 76 صحفه 350 می فرماید:
«لیس لعربی علی عجمی فضل الا بالتقوی» عرب بر عجم فضیلتی ندارد مگر به تقوی
امیرالمؤمنین در حکمت 23 نهج البلاغه می فرماید:
«مَنْ أَبْطَأَ بِهِ عَمَلُهُ لَمْ یُسْرِعْ بِهِ نَسَبُهُ» کسى که عملش او را کُند سازد نَسَبش به او سرعت نخواهد بخشید
ملاک سعادت ایمان و عمل صالح است نه نسب خانوادگی و اسم شیعه و صرف سید بودن
2- خلود در بهشت یا جهنم
خداوند برای این که بخواهد کسی را در بهشت خالد کند تبینش راحت است؛ چون تفضل خداوند متعال است خدای متعال فرموده: من حتی عمل هم نباشد نیت شما صالح باشد الان یک نیت کار خوبی کنید خدایا من اگر این وجه را داشتم به همسایه‌ام کمک می‌کردم این برای شما ثواب دارد
اما برای خلود در جهنم بزرگان فرمودند: اولاً اهل گناه است ثانیاً به‌واسطه اصرار بر گناه یک صفت راسخ در روح او شده بلکه جزو قوام شخصیت او یعنی فصل مقوم شخصیت او شده است کسی با این دو شرط از دنیا برود در جهنم خالد می‌شود؛ چون قیامت جای عمل نیست هر آنچه اینجا انجام دادیم محاسبه می‌شود
منتهی باید اصرار بر گناه باید به کفر، نفاق و شرک برسد این سه قدر مشترک هست که انسان را خالد در جهنم می‌کند دعای کمیلی که دیشب خواندید در نظر بگیرید که فرمود:
«أَقْسَمْتَ أَنْ تَمْلَأَهَا مِنَ الْكَافِرِينَ‏ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِينَ وَ أَنْ تُخَلِّدَ فِيهَا الْمُعَانِدِينَ‏»
قسم ياد کرده‌ای كه دوزخ را از جميع كافران جن و انس پر گردانى و معاندان را در آن عذاب مخلد سازى
در تفسیر برهان جلد 1 صحفه 120 آمده است که پیامبر فرمود: «إِنَّ عَلِيّاً بَضْعَةٌ مِنِّي، فَمَنْ حَارَبَهُ فَقَدْ حَارَبَنِي وَ أَسْخَطَ رَبِّي» علی پاره تن من هست پس هر کس با او بجنگد با من جنگیده و پروردگارم را به خشم آورده است
دشمنی با علی ابن ابی‌طالب جهنم را برای انسان همیشگی می‌کند
امام هادی در زیارت غدیریه روبه‌روی قبر مطهر امام علی علیه‌السلام می‌فرماید:
 «اشهد انّ الشّاکّ فیک ما آمن بالرّسول الامین» شهادت می‌دهم که کسی که در تو شک کند ایمان به پیامبر ندارد
3- انتظار امیرالمومنین از شیعیان
امام مجتبی علیه‌السلام در بحارالانوار جلد 65 صحفه 162 چند صفت را برای شیعیان ذکر می کنند می فرماید:
«شیعة علی هم الذین یؤثرون اخوانهم علی انفسهم و لو کان بهم خصاصة»
پیروان و شیعیان علی (علیه‌السلام) کسانی هستند که برادران (دینی) خود را بر خویش مقدم می‌دارند گرچه خودشان نیازمند باشند
اگر این ویژگی باشد آن فراز دعای ندبه در حق ما هست که امروز صبح خواندید:
 «شِيعَتُكَ عَلَى مَنَابِرَ مِنْ نُورٍ مُبْيَضَّةً وُجُوهُهُمْ حَوْلِي فِي الْجَنَّةِ وَ هُمْ جِيرَانِ» شیعیان تو بر منبرهایی از نورند، درحالی که رویشان سپید، و در بهشت پیرامون من، و همسایگان منند
خدایا ما را در زبان و عمل و قلب شیعه علی (علیه‌السلام) قرار بده
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1)اللَّهُ الصَّمَدُ (2)لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (3)وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ (4)

خطبه دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين و الصلوات و السلام علي خير خلقه و اشرف بريّته محمد ابن عبدالله صلی الله علیه وآله و سلم، و صل علي اميرالمؤمنين علي ابن ابي طالب و صل علي الصديقه الطاهره فاطمه الزكيه سيده نساء‌العالمين، و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنّه و صل علي علي ابن الحسين زين‌العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى و محمد ابن علي الجواد، و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري، و الحجت ابن الحسن المهدي القائمَ المنتظر، بِهِمْ نتَوَلَّى و من اعدائهم نتبرء الی الله
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن
صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ
فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ
وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً
حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً
وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
شادی روح حضرت امام، ارواح همه شهدا و گذشتگان مخصوصاً شهدا و گذشتگان جمع حاضر عزیز، منطقه کاشان، استان اصفهان
سلامتی و نصرت رهبر عزیز انقلاب
صلواتی اهدا بفرمایید
اوصيکم عباداللّه و نفسي بتقوي الله
خود و شما را به رعایت بیشتر تقوی الهی سفارش می‌کنم
در توصیه مصداقی به تقوی به محضر نهج‌البلاغه می‌رویم که به حکمت چهل و دو بخش دوم رسیدیم
در بخش اول خواندیم که امیرالمؤمنین برای عیادت بر بالین مریضی رفتند فرمودند: «جَعَلَ اللَّهُ مَا كَانَ [مِنْكَ] مِنْ شَكْوَاكَ حَطّاً لِسَيِّئَاتِكَ، فَإِنَّ الْمَرَضَ لَا أَجْرَ فِيهِ وَ لَكِنَّهُ يَحُطُّ السَّيِّئَاتِ وَ يَحُتُّهَا حَتَّ الْأَوْرَاقِ، وَ إِنَّمَا الْأَجْرُ فِي الْقَوْلِ بِاللِّسَانِ وَ الْعَمَلِ بِالْأَيْدِي وَ الْأَقْدَامِ. وَ إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ يُدْخِلُ بِصِدْقِ النِّيَّةِ وَ السَّرِيرَةِ الصَّالِحَةِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ الْجَنَّةَ»
خداوند اين درد و بيمارى تو را سبب ريزش گناهانت قرار داد. زيرا بيمارى پاداشى در آن نيست; ولى گناهان را مى ريزد، همچون ريزش برگ درختان اجر و پاداش، تنها در گفتار به زبان و عمل با دست و پاست. خداوند سبحان كسانى را از بندگانش كه بخواهد (و لايق بداند)، به موجب صدق نيت و پاكى باطن داخل بهشت مى كند.
بحثی بین شارحین بود که چرا بیماری اجر ندارد و فقط باعث ریزش گناهان است
مرحوم مغنیه فرمود: ثواب دو گونه داریم یکی مکتوب و حتمی که برای عمل هست و دیگری تفضلی و جودی
جناب ابن میثم شبیه همین تعبیر دارد می گوید: وقتی انسان مریض می‌شود مبدأ گناهش که شهوت و غضب باشد کم می‌شود و یاد خداوندش زیاد می‌شود مثل سوره یونس آیه 12 «وَإِذَا مَسَّ الْإِنسَانَ الضُّرُّ دَعَانَا لِجَنبِهِ أَوْ قَاعِدًا أَوْ قَائِمًا» و هرگاه آدمی را رنج و زیانی رسد همان لحظه به هر حالت باشد از خفته و نشسته و ایستاده فوراً ما را به دعا می‌خواند
وقتی انابه‌اش دائمی باشد برای دریافت فیض آماده می‌شود پس اگر امیرالمؤمنین فرمودند: مریض اجر ندارد آن مریضی هست که دعا نکند؛ ولی اگر اهل دعا و انابه باشد آن خیر برایش هست
ضمن این که توجیه جناب مغنیه هم سر جایش هست که اگر خداوند بخواهد تفضل کند اجر تفضلی برای مریض هست
این توصیه به تقوی به خاطر این که وقت مریضی توحیدمان ضعیف نشود این مریضی را خدا داده و وظیفه من استغفار، دعا، دعا برای مؤمنین، طلب شفا و... هست اگر این اذکار در کنار بیماری بیاید علاوه بر ریزش گناهان اجر نیز برای بیمار وجود دارد
مناسبت‌ها:
1- اعتکاف
به لطف خدا در کنار ما هزار نفر از برادران و خواهران ما معتکف هستند و در مجموعه در شهرستان حدود چهارهزار و پانصد نفر معتکف هستند خدا از همه قبول کند و از برکت دعاها و نمازهای که می‌خوانند رحمت خدا برای شهرستان و کشور و همه محبان اهل‌بیت نازل بشود
یکی از مناسک معتکفین، نماز هست چه نمازهای یومیه و چه نمازهای مستحبی که خواندند که در شب 13، 14 و 15 نماز دارد در رکعت اول حمد سپس یاسین سپس ملک سپس توحید  
برخی این نماز را خواندند شب سیزدهم یک نماز شب چهاردهم دو بار و شب پانزدهم سه بار این نماز یا نماز استغاثه به امام‌زمان وقتی خوانده می‌شود چه برکتی دارد
در من لایحضره الفقیه جلد 1 صفحه 210 حدیثی آمده امام باقر (علیه‌السلام) فرمود: «لِلمُصَـلِّي ثلاثُ خِصالٍ : إذا قامَ في صلاتِهِ يَتَناثَرُ علَيهِ البِرُّ مِن أعنانِ السَّماءِ إلى مَفرِقِ رَأسِهِ، و تَحُفُّ بهِ المَلائكةُ مِن تَحتِ قَدَمَيهِ إلى أعنانِ السَّماءِ، و مَلَكٌ يُنادِي : أيّها المُصَلِّي ، لَو تَعلَمُ مَن تُناجِي ما انفَتَلتَ»
نمازگزار را سه فايده نصيب شود: هرگاه به نماز بايستد، از اوج آسمان تا فرقِ سرش، بر او نيكى فرو ريزد و از زير پايش تا اوج آسمان، فرشتگان او را در ميان گيرند و فرشته‌ای ندا دهد : اى نمازگزار! اگر بدانى با چه كسى راز و نياز مى كنى، هرگز راز و نيازت را نخواهى گسست.
این یکی از عبادات اعتکاف است
2- ولادت امیرالمومنین
من به حدیثی از کتاب الجمل شیخ مفید اکتفا می‌کنم فرمود: «عَلِیٌّ مَعَ القُرآنِ وَ القُرآنُ مَعَ عَلِیٍّ، لَن یَفتَرِقا حَتّى یَرِدا عَلَیَّ الحَوضَ» علی با قران هست و قران با علی به هیچ وجه از همدیگر جدا نمی‌شوند
پس اگر جنگ جمل، صفین و نهروان را راه انداختند با قران جنگیدند علی که از قران جدا نمی‌شود
لذا با تمام وجود خدا را شکر می‌کنیم «الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته علي ابن ابي طالب علیه السلام»
3- جبهه مقاومت و یمن
از یک طرف ظلم حداکثر آمریکایی‌ها هنوز از کمک به اسرائیل دست برنداشتند در آخرین کمک تسلیحاتی پنجاه جنگنده مدرن و جدید به اسرائیل می‌دهند از آن طرف ما می‌بینیم به لطف خدای متعال به خاطر همین ظلم‌های که به غزه کردند از جمله کشتن 17 هزار زن و کودک، وجدان‌های بشری بیدار می‌شود 600 وکیل شواهدی را از جنایات جنگی اسرائیل آماده کردند که اینها را به دادگاه لاهه علیه اسرائیل می‌دهند و در خود آمریکا علائمی از تفرقه بین ایالت‌های آمریکا خصوصاً تگزاس به وجود می‌آید 25 فرماندار نامه حمایتی به تگزاس نوشته‌اند
و آمریکا و متحدانش پنج بار به یمن حمله کرده؛ اما بایدن می‌گوید: حملات اخیر ما علیه یمن ارتش این کشور را از عملیات های خودش باز نداشته است
یمن در چهاردهم ژانویه یک ناو آمریکایی را درحالی‌که پشت جزایر پنهان شده بود با موشک زد در آخرین درگیری یمن با کشتی‌های تجاری دو ساعت درگیر بودند به این صورت که دو کشتی تجاری آمریکا در حفاظت ناوهای آمریکایی می‌رفتند یمن مستقیم به ناو جنگی آمریکا می‌زند که تعدادی از موشک‌های بالستیکش به هدف اصابت می‌کند آن کشتی‌های تجاری ناچار شدند عقب‌نشینی کنند رهبر معظم انقلاب اسلامی حمله یمن را تأیید کردند فرمودند: جوانان یمن به منهاج امیرالمؤمنین عمل می‌کنند حضرت امیرالمؤمنین در وصیت‌نامه‌شان فرمودند:
«کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» دشمن ظالم و یاریگر مظلم باشید؛ لذا ما هم اقدامات یمن عزیز را در قطع شریان اقتصادی اسرائیل تأیید می‌کنیم
4- حاشیه ای در ورزش در قطر
مسابقات جام ملت‌های آسیا که برگزار می‌شود تیم ملی ما به قطر رفت که نتایج خوبی در این سه بازی با فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات به دست آوردند خصوصاً امارات که گفته بودند ما اشک ایران را در می‌آوریم
رهبر معظم فرمود: ما از ورزش خصوصاً از فوتبال که مورد اقبال عمومی هست حمایت می‌کنیم باعث شادی مردم ما می‌شود ورزش‌های که مدال می‌آورد هم باعث افتخار ملی برای کشور ما هست آن گونه که من تحقیق کردم در این ورزشگاه خیلی مراقبت شد که لابه‌لای جمعیت تماشاگر پرچم ایران بدون الله برود؛ چون در برخی مسابقات سابق بعضی پرچم شاهنشاهی را می‌آوردند در این مسابقات برای ما گزارش نشد
اما یک حاشیه داشت که زنانی بین بازی ایران و هنگ‌کنگ آمدند و رقص انجام دادند و خوانند زن تک‌خوان
اینها شرعاً حرام است چه در کاشان و ایران باشد و چه در قطر باشد منتهی چه کسی اجازه داده است؟
آن مقداری که من تحقیق کردم وزارت ورزش و وزارت ارشاد می‌گویند: ما اجازه ندادیم یک گروه خصوصی بدون مجوز ما وارد شده است
ولی اگر واقعاً دولت مجوز داده مقصر هست و اگر دولت مجوز نداده شرکت خصوصی این کار انجام داده، یک عده دارند این را برای کوبیدن دولت انقلابی آقای رئیسی بهانه می‌کنند؛ ولی اصل این ماجرا که یک زن ایرانی را در آنجا به این صورت نمایش می‌دهند محکوم است و ما به هیچ وجه از فحشا حمایت نمی‌کنیم
5- رحلت حضرت زینب سلام الله علیها
در جامعه کبیره می‌خوانیم «ساسة العباد» ائمه سیاست‌مدار هستند و سیاستشان هم الهی هست حضرت زینب سلام‌الله‌علیها حقیقتاً یک سیاستمدار هستند هم در گفتار و هم در رفتارشان
به کاخ ابن زیاد ملعون وارد شد در روایت دارد با پست‌ترین لباس، لباس‌ها را غارت کرده بودند حضرت زینب سلام‌الله‌علیها صورت خودشان را با کم و آستین خود می‌پوشانند تا چهره منور ایشان توسط آن چشم‌های بیمار دیده نشود وقتی به ابن زیاد اعتنا نکرد ابن زیاد گفت: این زن متکبر کی بود که به من سلام نکرد؟ اصل رفتن او به پیش ابن زیاد بدون اعتنا از سیاست الهی است دفعه اول سؤال کرد حضرت پاسخ ندادند بار دیگر سؤال کرد پاسخی نشنیدند سومین بار که سؤال کرد یکی از کنیزان حضرت پاسخ داد ایشان را نمی‌شناسی هذه زینب بنت علی ابن ابی‌طالب سلام‌الله‌علیها عبیدالله را با همین حرکت خودش محاکمه می‌کند وارد کاخ یزید می‌شود یزید خدا را بر کشتن امام حسین شکر می‌کند خدا را شکر که شما آل علی را رسوا کرد و حرف‌های شما را تکذیب کرد
حالا ببینید یک خانمی که 18 داغ دیده داغ مثل حضرت عباس و امام حسین و علی اکبر در مقابل یزید قله ظلم فرمود: «الحمدلله الذي اكرمنا بالشهاده انما يفتضح الفاسق و يكذب الفاخر و هو غيرنا»
خدا را شكر مي كنيم كه افتخار شهادت را نصيب ما كرد رسوايي مال فاسق هاست، دروغ مال فاجرهاست، فاسق و فاجر ما نيستيم، غير ماست.
زن های کوفی در کوفه از حضرت تقاضا می‌کنند به دیدن ایشان بیایند فرمود: ما را به صورت اسیر به اینجا آوردند من فقط کنیزان را می‌پذیرم که آنان مثل ما هستند حضرت زینب هیچ زن حره ای را نپذیرفت
ولی وقتی به شام رفت و با خطبه خودش دستگاه بنی‌امیه را افتضاح کرد خانم‌های بنی‌امیه تقاضا کردند که ما می‌خواهیم برای امام حسین جلسه ختم و شهادت بگیریم آنجا حضرت زینب اجازه داد این سیاست الهی است و در تاریخ دارد زنی از بنی‌امیه نماند مگر با احترام به حضرت زینب تسلیت گفت
یک جمله ذکر مصیبت بخوانم
استادمان از قول آیه الله مرعشی نجفی نقل می‌کرد که وقتی اسرا در کاخ یزید بودند سربریده در مقابلشان بود این سربریده‌ای که قران می‌خواند چشم این سر هم اسرا را نگاه می‌کند مرحوم آیه الله مرعشی نجفی فرمود: چشمان ابی‌عبدالله شروع به حرکت‌کردن کرد نگاهش به رقیه و سکینه و رباب افتاد وقتی نگاه آن چشم به حضرت زینب افتاد دیدند چشم از خجالت بسته شد و اشک‌های ابی‌عبدالله جاری شد
الا لعنة الله علی القوم الظالمین
خدایا در ظهور مولایمان تعجیل بفرما
انتخابات آینده را موجب عزت اسلام قرار بده
هم در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری که در موقع نیاز البته ما دعا می‌کنیم ان شاالله به‌هیچ‌وجه به این خبرگان نیاز نشود و رهبر معظم پرچم این انقلاب به صاحب اصلی برسانند
خدایا در هر دو انتخابات مردم ما را کمک بفرما
با مشارکت حداکثری دل امام‌زمان را از این مردم خوشحال بفرما
آمریکا و اذنابش را نابود بفرما
غزه قهرمان و یمن عزیز را پیروز بفرما...
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ ﴿١﴾
فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ ﴿٢﴾
إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿٣﴾
برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.