/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۴ جمعه ۱۴ تير
تاریخ ارسال:۱۴۰۳ جمعه ۲۶ بهمن
چاپ خبر
نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ۲۶بهمن ۱۴۰۳ نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ۲۶بهمن ۱۴۰۳
خطبه اول

خطبه دوم
قابلمه
سلام عليكم و رحمت الله

قبل از اينكه خبه را شروع كنم صلوات شعبانيه را با هم بخوانيم

 اللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ وَ مَوْضِعِ الرِّسَالَةِ وَ مُخْتَلَفِ الْمَلائِکَةِ وَ مَعْدِنِ الْعِلْمِ وَ أَهْلِ بَیْتِ الْوَحْیِ

اللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الْفُلْکِ الْجَارِیَةِ فِی اللُّجَجِ الْغَامِرَةِ یَأْمَنُ مَنْ رَکِبَهَا وَ یَغْرَقُ مَنْ تَرَکَهَا الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مَارِقٌ وَ الْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زَاهِقٌ وَ اللازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ

اللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الْکَهْفِ الْحَصِینِ وَ غِیَاثِ الْمُضْطَرِّ الْمُسْتَکِینِ وَ مَلْجَإِ الْهَارِبِینَ وَ عِصْمَةِ الْمُعْتَصِمِینَ

 اللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلاةً کَثِیرَةً تَکُونُ لَهُمْ رِضًى وَ لِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أَدَاءً وَ قَضَاءً بِحَوْلٍ مِنْکَ وَ قُوَّةٍ یَا رَبَّ الْعَالَمِینَ

اللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الطَّیِّبِینَ الْأَبْرَارِ الْأَخْیَارِ الَّذِینَ أَوْجَبْتَ حُقُوقَهُمْ وَ فَرَضْتَ طَاعَتَهُمْ وَ وِلایَتَهُمْ اللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اعْمُرْ قَلْبِی بِطَاعَتِکَ وَ لا تُخْزِنِی بِمَعْصِیَتِکَ وَ ارْزُقْنِی مُوَاسَاةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَیْهِ مِنْ رِزْقِکَ، بِمَا وَسَّعْتَ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِکَ وَ نَشَرْتَ عَلَیَّ مِنْ عَدْلِکَ وَ أَحْیَیْتَنِی تَحْتَ ظِلِّکَ وَ هَذَا شَهْرُ نَبِیِّکَ سَیِّدِ رُسُلِکَ شَعْبَانُ الَّذِی حَفَفْتَهُ مِنْکَ بِالرَّحْمَةِ وَ الرِّضْوَانِ الَّذِی کَانَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ [سَلَّمَ‏] یَدْأَبُ فِی صِیَامِهِ وَ قِیَامِهِ فِی لَیَالِیهِ وَ أَیَّامِهِ بُخُوعا لَکَ فِی إِکْرَامِهِ وَ إِعْظَامِهِ إِلَى مَحَلِّ حِمَامِهِ

اللهُمَّ فَأَعِنَّا عَلَى الاسْتِنَانِ بِسُنَّتِهِ فِیهِ وَ نَیْلِ الشَّفَاعَةِ لَدَیْهِ اللهُمَّ وَ اجْعَلْهُ لِی شَفِیعا مُشَفَّعا وَ طَرِیقا إِلَیْکَ مَهْیَعا وَ اجْعَلْنِی لَهُ مُتَّبِعا حَتَّى أَلْقَاکَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ عَنِّی رَاضِیا وَ عَنْ ذُنُوبِی غَاضِیا قَدْ أَوْجَبْتَ لِی مِنْکَ الرَّحْمَةَ وَ الرِّضْوَانَ وَ أَنْزَلْتَنِی دَارَ الْقَرَارِ وَ مَحَلَّ الْأَخْیَارِ

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم

بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ

 اَلْحَمْدُ وَ الثَّناءُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ صلي الله علي سيدنا و نبينا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علي اَهلِ بَيتِه الطيّبين الطّاهِرين سِیَّما بَقیّة اللّهِ فی الارضین وَ لَعْنَةُ اللّهِ عَلَي‌ أعْدآئِهِمْ أجْمَعينَ إلَي‌ يَوْمِ الدّين‌

 در صد و چهل و يكمین خطبه در کاشان مُکرَّم، خود و شما برادران و خواهران و جوانان عزيزم را به تقواي الهي سفارش می‌کنم، واجباتمان را انجام بدهيم حرامي در كارنامه عمل ما ثبت نشود، اگر هم خدايي نكرده حرامي انجام شد توبه كنيم، استغفار در ماه شعبان، محضرتان عرض كردم يك استغفار در ماه شعبان معادل 1000 استغفار در ماه ديگر است

استغفر الله و اسئله التوبه 70 بار همين ذكر مستحب است در ماه شعبان

مصداقاً مي‌رويم محضر دعاي مكارم الاخلاق دعاي بيستم صحيفه عبارت 85

وَ اجْعَلْنِي‏....وَ مِنْ صَالِحِ الْعِبَادِ، خدایا من را از بندگان صالح خودت قرار بده

تعريف بنده‌ي صالح چيست؟

در كتاب لغت صالح، مي‌گويند آن كسي است كه حق خدا را ادا كند واجباتش را ادا كند انجام بدهد حقوق مردم را هم بپردازد،

صالح هو الذي يؤدّي إلى اللّه ما افترض عليه واجبات را انجام بدهد

و يؤدّي إلى النّاس حقوقهم‏ ‏ حق مردم و برادران ديني را هم ادا كنيم اين را مي‌گويند صالح

در قرآن يك ‌آيه‌اي داريم كه آيه 105 انبياء ربطي هم به امام زمان عليه السلام دارد

وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ ما در كتاب زبور نوشتيم

 زبورچيه؟

زبور مرحوم علامه در الميزان جلد 14 مي‌فرمايد مراد، ظاهرش اين است كه زبور يعني كتاب حضرت داود به دليل 163 نساء

وَ آتَيْنا داوُدَ زَبُوراً (163)

وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ ما دركتاب زبور داود نوشتيم بعد از ذكر

خوب ذكر چيه؟

ذكر را مرحوم علامه مي‌فرمايد بعضي‌ها گفتند منظور تورات است، به چه دليل؟ به دليل 48 انبياء

در 48 انبياء بر تورات ذكر اطلاق شده است

 وَ لَقَدْ آتَيْنا ما داديم به موسي و هارون چه چيزي را

 مُوسى‏ وَ هارُونَ الْفُرْقانَ وَ ضِياءً وَ ذِكْراً ببينيد اينجا ذكر بر كتاب حضرت موسي اطلاق شده است

پس يك احتمال دارد كه منظور از اين ذكر وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ يعني تورات حضرت موسي

احتمال دوم اين است كه اين ذكر يعني قرآن، به چه دليل قرآن؟

به دليل 15 حجر

 إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ ما ذكر را نازل كرديم ذكر نازل كرديم يعني قرآن را

وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُون‏ با خودمان هم حفظش مي‌كنيم

فقط يك سوال پيش ميآيد كه اگر قرآن منظور از ذكر قرآن است اينجا مي‌فرمايد وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ ما در زبور نوشتيم مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ يعني ظاهرش اين است كه اول در ذكر نوشتيم، بعد از زبور نوشتيم اگر مراد از ذكر قرآن باشد پس اين ترتيب چي مي‌شود؟

مرحوم علامه اين هم جواب مي‌دهند مي‌فرمايند اگر منظور از ذكر قرآن باشد، منظور بَعديت رتبي هست، ‌رتبه‌ي قرآن محمد صلي الله عليه و آله و سلم بر رتبه‌ي زبور داود مقدم است،

لذا فرمود وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ اول در ذكر پيامبر اكرم نوشتيم بعد در زبور داود از نظر رتبي، چه چيزي نوشتيم،

 أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُون‏

زمين ارث مي‌رسد به افراد صالح

خوب اين بندگان صالح پس همان به دعاي مكارم الاخلاق هم مرتبت شد

وَ اجْعَلْنِي‏....وَ مِنْ صَالِحِ الْعِبَادِ

مرحوم علامه اين وراثت زمين را مي‌فرمايند

هم مي‌تواند دنيوي باشد هم مي‌تواند اخروي باشد

الان تسلط منافع دردست آمريكا هست، در دست صهيونيستهاي خبيث هست مي‌فرمايد وراثت زمين يعني انتقال پيدا مي‌كند تسلط بر منافع دنيا به سوي عباد صالح و اين هم مربوط به دنياست و هم مربوط به آخرت است آخرتش كدام آيه مثلا آيه 11 مؤمنون

أُولئِكَ هُمُ الْوارِثُون‏ الَّذينَ يَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ

خوب پس توصيه به تقواي خطبه‌ي اول اين شد

خدايا من را از عباد صالح قرار بده

آنهايي كه حق خدا را ادا مي‌كنند حق مردم را هم ادا مي‌كنند يك صلواتي ختم كنيد

بحث محوري آيه 123 بقره رسيديم

وَ اتَّقُوا يَوْماً بترسيد، يپرهيزيد از آن روزي كه

لا تَجْزي نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَيْئاً كسي به جاي ديگري مجازات نمي‌شود، يك كسي ديگري را كفايت نميكند،

وَ لا يُقْبَلُ مِنْها عَدْلٌ معادل نمي‌گيرند

 وَ لا تَنْفَعُها شَفاعَةٌ شفاعت براي بعضي‌ها نافع نيست

وَ لا هُمْ يُنْصَرُونَ (123) ياري هم نمي‌شوند

چند تا نكته‌ي سريع انشاءالله از محضر اساتيد

در تسنيم ‌آيت الله جوادي كه خداوند ايشان را حفظ كند و الحمد لله جلد 80 تسنيم هم آمد و قرآن به پايان رسيد در اين تسنيم ايشان مي‌فرمايند كه در جلد 6 صفحه 402،

يوم در غالب مواردي كه در قرآن آمده منظور روز قيامت است

يوم به معناي مقابل شب نيست، به معناي شبانه روز هم نيست، يوم در استعمال‌هاي قرآن غالباً اكثراً به معناي قيامت است

قيامت يعني چي؟

قيامت يعني ظرف ظهور قدرت خداي متعال

ذلِكَ الْيَوْمُ الْحَق‏ آيه 39 نبأ‌

سؤال، ‌در بعضي از آيات دارد كه قرآن مي‌فرمايد روز قيامت 1000 سال است

يكروز 1000 سال است، در بعضي از آيات دارد يك روز 50 هزار سال است، پس انگار يك شبي دركار هست وقتي مي‌فرمايد يك روز 1000 سال است بعدش شب مي‌شود؟ ‌آيا منظور اين است، آيت الله جوادي اين را پاسخ مي‌دهند مي‌فرمايند در47 حج آمده

وَ إِنَّ يَوْماً عِنْدَ رَبِّكَ كَأَلْفِ سَنَةٍ يك روز نزد پروردگارت مثل 1000 سال است

 مِمَّا تَعُدُّونَ (47) از آنچه كه شما مي‌شمرديد

پس اينجا شد يك روز به اندازه‌ي الف سنه هزار سال

در معارج آيه 4 مي‌فرمايد يك روز 50 هزار سال

تَعْرُجُ الْمَلائِكَةُ ملائكه و فرشتگان عروج مي‌كنند

وَ الرُّوحُ روح هم عروج مي‌كند

إِلَيْهِ به سوي خدا

كه في‏ يَوْمٍ در آن روزي كه

كانَ مِقْدارُهُ مقدار آن روز

خَمْسينَ أَلْفَ سَنَةٍ (4) 50 هزار سال است، يك روز 50 هزار سال است

اين معنايش پس چي مي‌شود اگر شما مي‌فرمايد روز مقابل شب نيست؟

ايشان جوابشان اين است

مي فرمايد: همان همان 50 هزار سال منظور اين است براي بعضي از افراد مواقف قيامت بسيار طولاني است اما همان خدا فرمود براي شما مومنين، خواهران و برادران روز قيامت با همه‌ي سختي هايش با همه‌ي مواقف سنگينش مي‌فرمايد براي مؤمن به اندازه‌ي يك 4 ركعتي نماز است حديثش هم از بحار بخوانم

محضرتان

بحار جلد 7 صفحه 123

وَ الَّذِي نَفْسُ مُحَمَّدٍ صلي الله عليه و اله و سلم بِيَدِهِ قسم به آن خدايي كه جان پيغمبر اكرم در دست اوست

إِنَّهُ لَيُخَفَّفُ عَلَى الْمُؤْمِنِ روز قيامت سبك است براي مؤمن

حَتَّى يَكُونَ أَخَفَّ عَلَيْهِ مِنْ صَلَاةٍ مَكْتُوبَةٍ يُصَلِّيهَا فِي الدُّنْيَا:. از يك نماز واجب چهار ركعتي كه دردنيا مي‌خوانيد تمام حوادث قيامت براي مؤمن خفيف‌‌تر و سبك‌تر است

اين نكته‌ي اول

نكته‌ي دوم ولي بايد ما خودمان را اماده كنيم و اتقوا آماده بشويم براي روز قيامت

پرهيز كنيم از آن روزي كه به هر حال براي بعضي‌ها ترسناك است، چرا؟

چون قرآن فرمود در آن روز يكي از سنگيني‌هاي قيامت اين است،

بچه پير مي‌شود از ديدن حوادث قيامت سوره‌ي مزمل ‌آيه 17

يَوْماً يَجْعَلُ الْوِلْدانَ شيباً (17) دوستاني كه در دنيا با هم رفيق بودند منتها آدمهاي غير وارسته اي باشند، ديگه از همديگه خبر نمي‌گيرند،

وَ لا يَسْئَلُ حَمِيمٌ حَمِيماً يك دوست صميمي، گرم، ديگه در آن روز سراغ دوستش را نمي‌گيرد

معارج آيه 10

و همينطور كسي را به جاي كسي ديگر مجازات نمي‌كنند

 وَ اتَّقُوا يَوْماً لا تَجْزي نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَيْئاً چرا؟

اولا اين لاتجزي را مجمع البيان مرحوم طبرسي ايشان معنا مي‌كند يعني لا تغني بي نياز نمي‌كند يك نفر ديگري را وجهش چيه؟ وجهش آيت الله جوادي مي‌فرمايد چون آدمها در روز قيامت يا وارسته هستند رستگارند يا غير وارسته براي خودشان گرفتارند، اگر خودش گرفتار باشد آيه 111 نحل مي‌گويد در آن روز فقط به فكر خودش هست از خودش دارد دفاع مي‌كند اصلا نوبت نمي‌رسد برود سراغ ديگران،

يَوْمَ تَأْتي‏ كُلُّ نَفْسٍ هر كسي

 تُجادِلُ عَنْ نَفْسِها، تُجادِلُ عَنْ نَفْسِها يعني دفاع مي‌كند

بايد پاسخ كارهاي خودش را بدهد

آدمهاي غير وارسته

اما مؤمني كه براساس تقوا سير كرده نه، او منتظر اذن است براي اينكه ديگري را دستش را بگيرد، پس انسان يا وارسته است يا غير وارسته، وارستگان روز قيامت، بدون اذن خداي متعال براي ديگران كاري انجام نمي‌دهند پس كار به دست خداست، اين هم نكته‌ي دوم

نكته‌ي سوم مي‌فرمايد كه، معادل نمي‌شود آنجا آورد، آيه قرآن مي‌فرمايد اگر كل كره‌ي زمين شد طلا، ‌و اين طلا را شما فديه داديد، آيه 91 آل عمران،

مِلْ‏ءُ الْأَرْضِ ذَهَباً كل كره‌ي زمين بشود طلا، بعد اين طلاها را شما بدهيد، بگوييد كه اين گناه من پاك شود، نمي‌شود قبول نمي‌شود، ؛

يا در آيه 36 مائده فرمود اگر دو برابر ثروت زمين هم مال كسي باشد

إِنَّ الَّذينَ كَفَرُوا لَوْ أَنَّ لَهُمْ ما فِي الْأَرْضِ جَميعاً هرچي ثروت زمين هست براي آنها باشد، همين ‌آقاي ترامپ ملعون نتانياهوي خبيث، اگركل ثروت كره‌ي زمين مال آنها باشد

وَ مِثْلَهُ مَعَهُ دو برابرش بعد اين را مي‌خواهند

 لِيَفْتَدُوا بِهِ هديه بدهند

مِنْ عَذابِ يَوْمِ الْقِيامَةِ ما تُقُبِّلَ مِنْهُمْ از اينها قبول نمي‌شود

نكته‌ي چهارم مي‌فرمايد همين تبهكاران از شفاعت بي بهره‌اند،

مدثر آيه 48 صريح‌تر آمده اينجا فرمود كه لا تَنْفَعُها شَفاعَةٌ در مدثر آيه 48 مي‌فرمايد

فَما تَنْفَعُهُمْ شَفاعَةُ الشَّافِعين‏ حتي شفاعت پيامبر عظيم الشأن به درد اين تبهكاران نمي‌خورد

خوب چه كنيم ما، نا اميد بشويم نه ابداً، خداي متعال فرموده ما بهترين شفيع توبه است برادران و خواهران، استغفار برگذشته خدايا من پشيمانم از گذشته، تصميم جدي ام هم مي‌گيرم دوباره اين گناه ر ا تكرار نكنم

در روايت داريم دربحار جلد 6 صفحه‌ي 19 لَا شَفِيعَ أَنْجَحُ مِنَ التَّوْبَةِ. هيچ شفيعي برتر از خود توبه نيست،

از خود توبه نيست،

يك نكته اميد بخش ديگه هم بگويم محضرتان، همان پيامبري كه فرمود كسي كه نماز را سبك بشمرد شفاعت ما به او نمي‌رسد، ولي باز كار از دست خدا در نرفته، خدا مي‌فرمايد

آخر من يشفع أرحم الرّاحمين

آخرين كسي كه شفاعت مي‌كند خود خداست، سؤال خدا ديگه پيش كي شفاعت مي‌كند؟

پيامبر نزد خدا شفاعت مي‌كند، خدا پيش خدا شفاعت مي‌كند؟

اسماء رحمت پيش اسماء غضب شفاعت مي‌كنند، اينها اول دعاي كميل اينها آمده

اين هم خداي مهربان ما

بعد نكته‌ي پنجم

وَ لا هُمْ يُنْصَرُون‏ ياري نمي‌شوند اين تبهكاران

 يعني در د نيا ممكن است وَ لا تَعاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ داشته باشند يك مجمعي تشكيل بدهند عليه غزه اروپايي‌ها اعراب خبيث منطقه اما بدانند در روز قيامت تعاون آنها هم فايده‌اي ندارد با همديگه بخواهند بشوند از عذاب خدا بخواهند نجات پيدا كنند ابدا

و نمكته پاياني

افتخاركنيم به اين كنه ولي فقيه بالا سرمان است

افتخار كنيم به اينكه قرآن و اهل بيت بالا سرما هستند و ولايت فقيه استمرار به ولايت امام عصر است.

 آن حديثي كه هفته‌ي قبل خواندم تكرار مي‌كنم

 بحار جلد 25 صفحه 110

امام باقرعليه السلام از قول خداي متعال وَ لَأَعْفُوَنَّ حتما حتما، حتما عفو مي‌كنم از كي؟

 عَنْ كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي الْإِسْلَامِ هر مردمي كه در اسلام

دَانَتْ بِوَلَايَةِ كُلِّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اللَّهِ اعتقاد داشته باشند به ولايت امام عادل از طرف خدا

مصداق اتمش، بارزش 12 امام در طول آن ولايت فقيه

خدا مي‌فرمايد عفو مي‌كنم اگر كسي بالاسرش ولايت امام عادل را قرار بدهد،

و إِنْ كَانَتِ الرَّعِيَّةُ فِي أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِيئَة

 اگر چه در اعمال فرديشان ظلمهايي، سيئاتي باشد

 اين هم حديث اميد بخش

خدايا ما را قدر دان نعمت توحيد، ‌نعمت رسالت، نعمت امامت، و نعمت قرآن و عترت قرار بده

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏

إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ (1) فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ (2) إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)





خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين اللهم صل علي محمد وآل محمد و صل علي الصديقه الطاهره فاطمه الزكيه حبيبت حبيبك و صل علي علي اميرالمؤمنين اللهم صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنه و علي علي ابن الحسين زين العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و علي ابن موسي الرضا و محمد ابن علي الجواد و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري اللهم صل علي حجة ابن الحسن المهدي القائم المنتظر‌،

در روز نيمه شعبان به حالتي ايستاده همه خواهران و برادران و جوانان، دخترها و پسرها همه با توجه دعاي سلامتي مولامون را بخوانيم

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فیهَا طَوِیلا

شادي روح امام راحلمان و همه‌ي شهدا 240 هزار شهداي اسلام در انقلاب و مخصوصا 24 هزار شهيد استان اصفهان و شهداي شهرستانمان و سلامتي رهبر عزيزمان، ‌توفيق بيشتر خودتان و شنوندگان صلواتي ختم كنيد.

 اوصيكم و نفسي بتقوي الله

برادران و خواهرانم خود و شما را درخطبه دوم هم به تقواي الهي سفارش مي‌كنم،

رسيديم به حكمت 82 نهج البلاغه شريف حديثي بود كه 5 بخش داشت

 امروز بخش چهارم حديث را مي‌خوانيم، حضرت امير عليه السلام فرمود 5 تا سفارش مي‌خواهم به شما داشته باشم كه اگر بر شتران تيز رو سوار بشويد تا به آنها برسيد

لَكَانَتْ لِذَلِكَ أَهْلًا لَا مي‌ارزد

اوليش اين بود كه اميد نداشته باشيد جز به خدا

دوم نترسيد مگر از گناه خودتان

سوم وقتي مطلبي را نمي‌دانيد حيا نكنيد بگوييد نمي‌دانم

چهارميش امروز است

 وَ لَا يَسْتَحِيَنَّ مبادا حيا كند كسي

 أَحَدٌ إِذَا لَمْ يَعْلَمِ الشَّيْ‏ءَ وقتي چيزي را نمي‌داند

أَنْ يَتَعَلَّمَهُ كه برود يادش بگيرد

هفته قبل اين بود كه حيا نكن از گفتن نمي‌دانم امروز حضرت مي‌فرمايد حيا نكن از اينكه برويياد بگيري مطلبي را كه نمي‌داني

آزادگان عزيز در اين زمينه الگو هستند در ده سال در اسارت كه بودند خوب قرآن كه به آنها نمي‌دادند، اول كار، نهج البلاغه كه نمي‌دادند، مفاتيح كه نمي‌دادند، قرآن نمي‌دادند اين عزيز مي‌گفت تو چه سوره‌اي حفظ هستي؟ همان را به من ياد بده تو از دعاي كميل و توسل چقدرش را حفظ هستي به من ياد بده

به اين صورت 10 نفر 30 نفر 50 نفر مجموعاً يك دفعه يك دعاي كميل كامل مي‌شد توسل كتامل ميشد، قرآن، اينجوري بندگان خدا حفظ كردند قران را ياد گرفتند، يا كتابهاي عرض شود ديني ما را . لذا مرحوم آقاي خوئي در منهاج البراعه مي‌فرمايد حياء‌ مضموم است هر دو مطلب، اينكه آدم وقتي مطلبي را نمي‌داند بگه نمي‌دانم بيخودي از خودش حرف بزند

و دوم وقتي كه نمي‌داند اگر نرود ياد بگيرد اين هم حياء مضموم است، اسلام دنبال اين است كه ما ياد بگيريم هيچ عار نيست آدم ولو با خودش در يك زمينه اي تخصص دارد اما در يك زمينه اي بلد نيست از آن مختصص آن فن انسان ياد مي‌گيرد اين توصيه به تقوا

اما مناسبت ها اولين مناسبت

روز ميلاد مولا حضرت صاحب به عنوان روز سربازان گمنام امام زمان عليه السلام بچه‌هاي اطلاعات عنوان شده است

من دو جمله از امام و رهبر معظم در رابطه با عظمت كار اين بچه‌ها بگويم

حضرت امام فرمود اين سرباز گمنام را حضرت امام لقب دادند، فرمودند هستي خودشان را فدا مي‌كنند و نام و نشان هم نمي‌خواهند گمنام هستند

رهبر معظم فرمودند كه سرمايه‌ي معنوي نظام ما هستند و پايگاه عظيم مبارزه و جهاد،

اتكاء آنها به چي هست آيا ابزار است؟ نه

اتكاء بچه‌هاي اطلاعات اولاً توكل به خداي متعال است

ثانيا توسل به چهارده معصوم

و ثالثا هوشمندي، تعهد و توانمندي و دلسوزي نيروي انسايشان، ‌ابزار بخشي از كار در بچه‌هاي اطلاعات است، اطلاعات جمهوري اسلامي حالا كه اطلاعات مي‌گويم اعم از انتظامي ما سپاه ما و وزارت اطلاعات

بدانيد خواهران و برادران 100 سرويس اطلاعاتي دنيا، از 60تاكشور عليه سرويس‌هاي اطلاعاتي ما دارند كار مي‌كنند

100 تا سرويس اطلاعاتي يك تنه جمهوري اسلامي درمقابل 100 تا سرويس اطلاعاتي دنيا ايستاده

 لذا به تعبير حاج قاسم خدا رحمتشان كند، فرمودند در جبهه ما يك دكل داشتيم براي نگهباني، اين بچه‌هاي اطلاعات هم دكل نگهباني هستند اما نه درحد لشكرخودشان در حد قطركل كشور، بلكه خارج اكشور، بخشي از زحمات بچه‌هاي اطلاعات خارج از كشور است

من اگر يكي دو تا را بخواهم اگر بگويم عرض شود كه شما شاهد بوديد دستگيري متواريان يعني جرمي را در اين كشور انجام داده فرار كرده يك نمونه اش آن عبدالمالك ريگي بود، ‌آن تروريست بين المللي يا گاهي اوقات ديپلماتهاي ما را درخارج از كشور دستگير مي كنند آزاد سازي اينها با بچه‌هاي اطلاعات است، يا فرض كنيد خدايي نكرده ترامپ يا رؤساي جمهور آمريكا خط دهي مي‌كنند براي اعتصابات، يك روز به پرستارها يك روز به كاميون دارها يك روز به بازنشسته‌ها، اينها بچه‌هاي اطلاعات هستند كه مي‌روند ريشه يابي مي‌كنند و مي‌روند علت را جستجو مي‌كنند آن علت را از سرمنشأ علت را با آن مجموعه صحبت مي‌كنند خواسته‌ي شما چيه؟ كم مي‌كنند اثر عوامل تشديد كننده يك آسيب اجتماعي را در كشور كه به بحران بخواهد تبديل شود.

يا دشمن حمله‌ي سايبري دارد، يك روز حمله مي‌كند فرض كنيد به بانكهاي ما، يك روز به پمپ بنزين‌هاي ما، پدافند غير عامل و اطلاعات است كه تاب آوري سيستم‌هاي ما را درمقابل حمله‌ي سايبري دشمن بالا مي‌‌برد

علاوه برآن كارهاي امنيتي درمقابل خرابكاري‌ها و باندهاي تروريستي و امثال ذالك

از همه‌ي آنها ممنون هستيم و براي توفيق بيشترشان صلواتي را اهدا مي‌كنيم

مناسبت دوم را من به آمريكا و حرفهاي ترامپ اختصاص مي‌دهم و مناسبت پاياني را حضرت صاحب

ترامپ، در اين ياد داشتي كه امضاء كرده گفته كه دولت جمهوري اسلامي از زمان تأسيس خودش 1979 يعني 57 خودمان، يك دشمني را با ايالات متحده و متحدانش و شركاء آنها ا علام كرده

اول خود اين دروغ است

جمهوري اسلامي هيچ وقت نگفته من دشمنم، دشمني را اول از 32 شما شروع كرديد، ‌انگليسي‌ها كه از قبلش شروع كردند، شما‌ي ترامپ، ‌آمريكا و شركاي شما آغاز گر توطئه شما بوديد اين اولاً بعد مي‌گويد كه

برنامه‌ي هسته‌اي ايران، موشكهاي ايران تهديد است هم براي ايالات متحده و هم كل جهان متمدن، اين رژيم راديكال نبايد اجازه داشته باشد اسلحه‌ي هسته‌اي داشته باشد، بعد مي‌گويد بايد ما تحريم كنيم نفتكشهاي ايران را، خصوصا انتقال نفت ايران به چين، بايدبه صفر برسد، پس ببينيد يك بحث اقتصادي دارند

يك بحثي هم در رابطه با موشكهاي ما،

 يك جملهاي هم در بيانات در رهبر معظم انقلاب بود بحث امنيت ملي ما

اين را بدانند برادران و خواهران جوان ما اقتدار هركشوري معمولا مي‌گويند به 4 تا ركن است

 يك ركنش دين و ادئولوژي و فرهنگ است

ركن دومش سياست هست

سوم اقتصاد

و چهارم امنيت ملي و مردم

ترامپ از آن جمهوري خاوهان است كه معمولا به امنيت ملي بيشتر متمركز مي‌شوند

بايدن كه دموكرات بود بيشتر روي مسائل سياسي و ديپلماتيك متمركز مي‌شد

 لذا رهبر معظم دقيق هدفگيري كردند هماني كه آنها دنبالش بودند، فرمودند اگر ترامپ بخواهد امنيت ملي ما را متعرض شود، بدون ترديد امنيت مليشان من در پرانتز عرض مي‌كنم (يعني تمام پايگاههاي آمريكا در منطقه خليج فارس و خاورميانه همه‌ي منافع آمريكا در دور و نزديك مورد تعرض خواهد قرار گرفت)

رضوان خدا بر حاج قاسم سليماني كه جبهه‌ي مقاومت را دستش را پركرد از جمله يمن را، ‌تا ما مي‌بينيم كه در لبنان اسرائيلي‌ها دارند بد عهدي مي‌كنند و در غزه دارد بد عهدي مي‌كند كه مي‌خواهد آن معاهده را خوب انجام ندهد جناب انصار الله مي‌آيد وسط ميدان و تهديد مي‌كند كه اگر آتش بس در لبنان و در غزه نغز بشود مجددا موشكهاي بالستيك يمن، تل آويو را هدف قرار خواهد داد.

 ترامپ اعلام كرده كه نبايد ايران، موشكش برسد به فلان كشور، رهبر معظم انقلاب پاسخ دادند در همين ديدارهاي اخيرشان فرمود قرآن به ما فرمود

وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ يك معناي اعدوا يعني اگر جمهوري اسلامي براساس مصالح خودش تا حالا گفته بود اين مقدار كيلومتر كه من عرض مي‌كنم مثلا 2000 كيلومتر با توجه به شرايط فعلي اين حد را از جلوي بچه‌هاي نظامي بر مي‌داريم مي‌گوييم لازم نيست به اين حد اكتفا كنيد، اين هم پاسخ ترامپ

 دررابطه با نفت، كه گفته نمي‌گذاريم ايران نفت بفروشد، بازوي نيروي دريايي جمهوري اسلامي جواب ترامپ را داد كه اگر ايران اراده كند خليج فارس را مي‌بندد يعني آقاي ترامپ اگر نگذاري ايران نفتش را بفروشد، ‌جمهوري اسلامي با اقتدار اجازه نمي‌دهد يك قطره نفت  از خليج فارس خارج شود

همه اينها از بركت مهدويت است

همه اينها از بركت امام عصر است

همه اينها از بركت نگاه امام زمان به اين كشور است

لذا اجازه مي‌خواهم بحث شيرين ولادت امام زمان را با چند تا عبرت از سفينة البحار مرحوم آشيخ عباس قمي در ماده‌ي هدي در اين 8 جلدي ها جلد 8 صفحه 639 به بعد بخوانم

حكيمه خاتون دختر امام جواد است، فرمود امام عسگري فرستاد دنبال 14 شعبان فرمود

 يَا عَمَّةِ اجْعَلِي إِفْطَارَكِ هَذِهِ اللَّيْلَةَ عِنْدَنَا امشب افطار پيش ما باش

اين خودش يك درس است خاوهران و برادران يعني ظاهرا سيره‌ي اهل بيت يا روزه‌ي ايام البيض بوده در ماهها يا وصل شعبان به ماه رمضان،

امشب افطارت را پيش ما باش

فَإِنَّهَا لَيْلَةُ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ خوب چه اتفاقي قرار است بيفتد

فَإِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى سَيُظْهِرُ فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ الْحُجَّةَ حجت را امروز ظاهر مي‌كند

حكيمه خاتون پرسيد

وَ مَنْ أُمُّهُ مادرش كيه؟

حضرت فرمود نرجس

قسم مي‌خورد حضرت حكيمه خاتون

والله جَعَلَنِي اللَّهُ فِدَاكَ من فداي شما بشوم

مَا بِهَا أَثَرٌ اثري از حمل، بارداري آن هم بارداري به 9 ماه در نرجس نيست

فرمود فَقَالَ هُوَ مَا أَقُولُ لَكِ مطلب همان است كه به شماگفتم امشب، ‌فرزندم به دنيا مي‌آيد

حضرت حكيمه خاتون مي‌گويد من آمدم منزل امام عسكري بعد

 سَلَّمْتُ سلام كردم نشستم بعد حضرت نرجس آمد

وَ جَلَسْتُ جَاءَتْ تَنْزِعُ خُفِّي ببينيد ادب را مي‌گويد من نشستم كفشهاي من را حضرت نرجس عروس امام از پاي من در آورد يعني انقدر احترام مي‌كنند به حكيمه خاتون كه تو دختر امام جوادي، ‌بعد حضرت نرجس به حكيمه خاتون فرمود كه

وَ قَالَتْ لِي يَا سَيِّدَتِي وَ سَيِّدَةَ أَهْلِي كَيْفَ أَمْسَيْتِ چگونه گذرانديد حالتان چطور است تاگفت سيدتي ببينيد جواب حضرت حكيمه خاتون

فَقُلْتُ بَلْ أَنْتِ سَيِّدَتِي فرمود تو سرور مني نرگس

وَ سَيِّدَةُ أَهْلِي تو هستي

حضرت نرگس انكار كرد، نه اين حرفها چيه شما مي‌زنيد بزرگ ما شما هستيد حكيمه خاتون،

 مَا هَذَا يَا عَمَّةِ اين فرمايشات چيه

 قَالَتْ فَقُلْتُ لَهَا مي‌گويد من اينجا بهش گفتم سرّ ‌را

 يَا بُنَيَّةُ دخترم

إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى سَيَهَبُ لَكِ فِي لَيْلَتِكِ امشب خدا به تو عطا مي‌كند فرزندي را كه

سَيِّداً فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ سرور همه است در دنيا و آخرت

حالا ببينيد تا حضرت نرگس مي‌شنود اين جمله را كه امشب بچه اش مي‌خواهد به دنيا بيايد مي‌گويد

 قَالَتْ فَجَلَسَتْ وَ اسْتَحْيَتْ- نشست حيا كرد

 من يك عبرت بگويم، برادران و خواهران حيا يكي از آموزه‌هاي دين اسلام است،

اين پوشش چادر حيا ست،

اين مانتو بلند خوش پوشش حيا هست

لذا من همينجا بگويم اين فردختي كه بسيج خواهران كاشان شروع كرد و الان كشوري شده يك مصداقي از حيا هست برويد نمايشگاه را ببينيد خواهران ما آنهايي كه كار فرهنگي مي‌خواهند انجام بدهند فردا پس فردا هم صبحها هم مي‌توانند بروند ببينيد، حيا،

نشست بعد حضرت حكيمه خاتون مي‌گويد من نماز عشامو خواندم افطار كردم، بعد

 وَ أَخَذْتُ مَضْجَعِي رفتم به رختخواب خودم

اين باز يك درس است، خواهران و برادران سبك زندگي ديني اين است كه بعد از شام، ‌بعد ازنماز عشاء شام و بعد انسان زودتر بخوابد نه بگذارد ساعت 12 شب، اگر ساعت 9 شب 9 و نيم بخوابد مي‌تواند راحت 4 صبح بلند شود

براي عبادت سحرش، ‌مي‌گويد من افطار بعد از نماز عشاء انجام دادم

وَ أَخَذْتُ مَضْجَعِي فَرَقَدْتُ رفتم استراحت كردم، نصف شب بلندشدم، بلند شدم نگاه كردم به حضرت نرجس ديدم خواب است، ‌من نماز شبم را خواندم، بعد ديدم

وَ هِيَ نَائِمَةٌ لَيْسَ بِهَا حَادِثٌ اثري نيست از تولد بچه، ‌بعد

ثُمَّ جَلَسْتُ مُعَقِّبَةً يك مقدار نشستم روبه قبله تعقيبات مي‌گفتم، ذكر مي‌گفتم، بعد دراز كشيدم حضرت حكيمه خاتون نمي‌گويد خوابيدم ثُمَّ اضْطَجَعْتُ دراز كشيدم، ناگهان بلند شدم ديدم كه حضرت نرجس قَامَتْ بلندشد فَصَلَّت‏ نماز شب مي‌خواند، ‌ببينيد خواهران و برادران، دخترمان را اينجوري تربيت كنيم، در شب به دنيا آمدن فرزندش نماز شبش ترك نمي‌شود حضرت نرجس، بعد از اينكه نمازش را خواند من ديدم اثري از بچه به دنيا آمدن نيست،

 فَدَخَلَتْنِي الشُّكُوكُ يك لحظه ترديد آمد درذهن من تا اين ‌آمد حضرت امام عسكري صدا زد

 لَا تَعْجَلِي يَا عَمَّةِ عجله نكن عمه جان

فَإِنَّ الْأَمْرَ قَدْ قَرُبَ مطلب نزديك است، ‌تولد فرزندم نزديك است

مي گويد من شروع كردم خواندن سوره الف لام ميم و سجده و يس، ‌يك دفعه متوجه شدم كه نرجس

 انْتَبَهَتْ بيدار است

 فَوَثَبْتُ إِلَيْهَا پريدم به سمت حضرت نرجس و اسم خدا را بر او بردم

 فَقُلْتُ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْكِ بينيد توحيد در گرفتاري‌ها توحيد گفتم

ثُمَّ قُلْتُ لَهَا تُحِسِّينَ شَيْئاً چيزي احساس مي‌كني از تولد

 قَالَتْ نَعَمْ يَا عَمَّةِ چقدر مؤدب جواب مي‌دهند، گفتم

فَقُلْتُ لَهَا اجْمَعِي نَفْسَكِ خودت را جمع كن

وَ اجْمَعِي قَلْبَكِ قلبت را جمع كن

فَهُوَ مَا قُلْتُ لَكِ همان اتفاقي كه گفتم تولد نزديك است

بعد مي‌گويد يك سستي يا پرده‌اي ايجاد شد من ديگه نمي‌ديدم بعد سيد عالم را حضرت امام زمان را مشاهده كردم يك مقدار دارد خطبه طول مي‌كشد، ولي من عذر خواهي مي‌كنم به حساب اين حديث بگذاريد

 ديدم امام زمان به سجده افتادند، تمام مواضعشان به سجده است چسباندم امام زمان را به خودم، بعد ديدم نظيفم هم هستند تميز هم هستند اينجا امام عسكري صدا كرد عمه جان پسرم را بياور پيش من

 يَا عَمَّةِ هَلُمِّي إِلَيَّ ابْنِي

حضرت صاحب را بردم محضر امام عسكري حالا نحوه‌ي گرفتن بچه هم در روايت آمده مي‌فرمايد يك دستش را امام زمان گذاشت زير باسن كودك يك دستش را زيركمر كودك پاهاي كودك هم به سينه‌ي خودش چسباند، به اين صورت، زبان مباركش را گذاشت در دهان امام زمان، دست مباركش را كشيد روي دو تا چشم امام زمان بعد گوشهاي امام زمان و مفاصل امام زمان

بعد فرمود تَكَلَّمْ يَا بُنَيَّ صحبت كن با من

اولين كلام امام زمان در اين عالم چي بوده خواهران و برادران؟

 فَقَالَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ صلي الله عليه و آله و سلم

بعد شروع كرد به جدّ بزرگوارش اميرالمؤمنين صلوات فرستادن بعد امام حسن و امام حسين، تا رسيد به خود امام عسكري صلوات بر امام عسكري ثُمَّ أَحْجَمَ ديگه باز ايستاد

اينجا حضرت امام عسكري فرمود عمه جان پسرم را ببر خدمت مادرش به مادرش سلام كند دوباره برش گردان پيش من، مي‌گويد همين كار را كردم بعد گذاشتمش در دامن امام عسكري حضرت فرمود عمه جان ديگه برو شما روز هفتم بيا

خوب حضرت حكيمه خاتون مي‌گويد من رفتم فردا آمدم، يعني روز16 شعبان آمدم يك سلامي كردم به امام عسكري عليه السلام ديدم كودك نيست

 فَكَشَفْتُ السِّتْرَ دنبال پرده‌ها اين طرف و آن طرف گشتم ديدم نيست، گفتم كه سيد ما چه شد،

ما فعل سيدي جُعِلْتُ فِدَاكَ فرمود سپردمش به آن خدايي كه مادر موسي موسي را به او سپرد،

حضرت حكيمه مي‌گويد ديگه رفتم روز هفتم آمدم، ‌روز هفتم مشابه آن اعمال انجام شد بعد اين دفعه وقتي كه امام عسكري به فرزندشان فرمود

 تَكَلَّمْ يَا بُنَيَّ علاوه برشهادتين و علاوه بر آن صلواتها از اميرالمؤمنين تا امام عسكري دو تا آيه را خواند

اگرپرسيدند امام زمان چه ‌آيه‌اي را خواند آيه پنجم و ششم قصص فرمود اين آيه

وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ ما اراده كرديم كه مستضعفان در زمين را وارث قرار بدهيم وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ

و آيه‌ي بعدش نه فقط آنها وارث بشوند، مستكبران عالم، فرعونهاي اين زمان، آن ها را به سزاي اعمالشان برانيم وَ نُمَكِّنَ لَهُمْ فِي‏الْأَرْضِ قدرت بدهيم به آنها

وَ نُرِيَ نشان بدهيم به فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ جُنُودَهُما مِنْهُمْ ما كانُوا يَحْذَرُونَ

انشاءالله آن روز خواهد آمد كه آمريكا و اسرائيل و اذنابشان شمشير ذوالفقار حضرت صاحب دابر و ريشه‌ي آنها را انشاءالله بركند

خدايا درظهورمولامون تعجيل بفرما

قلب مهرشان ر ا از همه ما راضي بفرما

سلام و تهيت ما را به محضرشان ابلاغ بفرما

خدايا دشمنان امام زمان را نابود بفرما

رهبرعزيزمان ياري بفرما

حاجات تمام اين مؤمنين و مؤمنات و شنوندگانمان را به حق حضرت نرجس برآورده بفرما

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏

وَ الْعَصْرِ (1)إِنَّ الْإِنْسانَ لَفي‏ خُسْرٍ (2)إِلاَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ (3) اللهم عجل لوليك الفرج



برچسب ها
مطالب مرتبط
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.