/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
چاپ خبر
حضور در مدارس : مدرسه ۲۷٣ ، مدرسه متوسطه دوره دوم دخترانه دهخدا _ شرح آیه ۵٠ سوره نساء : ٩ /٢ / ١۴٠٣ امام جمعه کاشان : یکی از ابزارهای فریب شیطان ، دروغ است / حوادث دانشگاه های آمریکا نشانه بیداری عدالت طلبان است امام جمعه کاشان : کاری که در دانشگاه های امریکا اتفاق افتاده است این است که دانشجویان و استادان دانشگاه های امریکا و استاد خانم دانشگاه کلمبیا علیه ظلم اسرائیل قیام می کنند ، توسط پلیس امریکا دستگیر می شوند . این بیداری عدالت طلبان دنیا می باشد

حضور در مدارس  :  مدرسه  ۲۷٣ ، مدرسه متوسطه دوره دوم دخترانه دهخدا  _  شرح آیه ۵٠ سوره نساء : ٩ /٢ / ١۴٠٣

امام جمعه کاشان :  یکی از ابزارهای فریب شیطان ، دروغ است  / حوادث دانشگاه های آمریکا نشانه بیداری عدالت طلبان است


حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در مدرسه متوسطه دوره دوم دخترانه دهخدا در جمع دانش آموزان اظهار داشت  : خداوند در آیه  « انْظُرْ كَيْفَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ ۖ وَكَفَىٰ بِهِ إِثْمًا مُبِينًا » نگاه کن که چگونه بر خدا دروغ مى‌بندند و همين گناه آشكار براى مجازات آنان بس است . نکاتی را در رابطه با این آیه عرض می کنم   

نکته اول 
: خداوند برای هدایت ما اسبابی را فراهم نموده است .  اسباب بیرونی ( ظاهری ) و اسباب باطنی .
اسباب باطنی :  عقل و فطرت هستند و اسباب ظاهری : انبیاء و امامان و علماء ، با عقل و فطرت می توانیم مسیر صحیح را پیدا کنیم . اگر فکر کنیم و از عقل استفاده کنیم ، می توانیم در دنیایی که هشت میلیارد جمعیت دارد ، چهار میلیارد اصلا خدا را قبول ندارند ، چهار میلیارد هم با ادیان مختلف هستند و فقط چهارصد میلیون شیعه داریم . مسیر صحیح را بشناسیم . اسباب بیرونی هم انبیاء می باشند . « وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ وَقَفَّيْنَا مِنْ بَعْدِهِ بِالرُّسُلِ ۖ وَآتَيْنَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ الْبَيِّنَاتِ » «  قَفَّيْنَا » یعنی خداوند پی در پی انبیاء را فرستاد . فاصله حضرت موسی با حضرت مسیح  چهارده قرن است ، پشت سر هم خداوند  پیامبر فرستاده ، نه با کتاب جدید ، انها تورات را توضیح می دادند  در بعضی روایات تا هفتاد هزار پیامبر تبلیغی را ذکر کرده اند که در فاصله زمانی بین حضرت موسی و حضرت عیسی آمده اند . این را بگویم ، معنای انجیل یعنی بشارت ، بشارت به امدن پیامبر اکرم . وی گفت  :  فردی بنام فخر الاسلام مسیحی بود و بعد مسلمان شد ، در اوایل سوره بقره ، ایت الله مکارم در جلد اول تفسیر نمونه ، حادثه ای را از قول این مسیحی که مسلمان شده ، بیان می کند و می فرماید  :  روزی استادم که مسیحی بود بیمار شد و برای کلاس درس نرفت ، به من که بسیار مورد اطمینان او بودم گفت ، شاگردان چکار می کنند ، شاگرد گفت ، انها درباره کلمه فارقلیطا  که در انجیل امده ، صحبت می کنند ، گفت چه می گویند ؟  گفتم بعضی می گویند ، منظور از این کلمه حضرت مسیح است ، بعضی می گویند ، منجی آخر الزمان ، استاد به این شاگرد که بسیار به او اطمینان داشت ،  گفت ، صندوقچه ای که در اتاق دیگر است بیاورد ، دو کتاب قدیمی از صندوقچه بیرون اورد و گفت ، منظور از فارقلیطا  در انجیل ، حضرت محمد است ، و ما ان را از مسیحیان مخفی کرده ایم . و تو شاهد باش که من در خفی به ایشان ایمان دارم ، اما جرات بیان ان را بخاطر از دست دادن موقعیت ام ، ندارم .

عضو خبرگان رهبری در ادامه افزود  :  لذا دین بصورت پیوسته وجود داشته و به همه رسیده است و اگر از عقل هم استفاده می کردند ، می توانستند مسیر صحیح را تشخیص دهند . که خدایی وجود دارد . عده ای می گفتند اصلا خدایی نیست و سراغ بت می رفتند  ، چه در زمان پیامبر و چه الان ،  « قبل از انقلاب اسلامی در دنیا دو بلوک شرق و غرب بود . برای شرق و کمو نیست ها ، خدایی نبود و بلوک غرب هم که بیشتر مسیحیت تحریف شده بودند  » انحراف چهار میلیارد نفر این است که اصلا خدا را نمی پرستیدند ، اگر از عقل استفاده می کردند ، می توانستند مسیر صحیح را پیدا کنند . اگر از فطرتی که خدا به انها داده است . هر بچه ای که به دنیا می اید با فطرت خدایی متولد می شوند . و بعد خداوند 124 هزار پیامبر فرستاده که 313 نفر از انها مامور به حکومت بودند که ما به انها رسول الله می گوئیم .  خداوند اسباب هدایت را بطور کامل فرستاده است اما عده ای از ان استفاده نمی کنند . در ایه 10 سوره ملک امده  « وَ قَالُوا لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مَا كُنَّا فِي أَصْحَابِ السَّعِيرِ » روز قیامت اهل جهنم می گویند ، چون گوش نکردیم  « رسول بیرونی » و از عقل « رسول باطنی » استفاده نکردیم ، به جهنم امدیم 

وی در بیان نکته دوم و
فرق دنیا با عوالم دیگر گفت  :    عالم دنیا جای امتحان و محل اختیار است اما در ان عوالم همانند عالم ملکوت ، اختیار وجود ندارد . ملائکه اوامر خدا را اطاعت می کنند . ملائکه معصیت نمی کنند  « لا يَعْصُونَ اللَّهَ ما أَمَرَهم » اما در عالم دنیا با اختیار خودت راه سعادت را انتخاب می کنید  ، خدا می فرماید ما راه سعادت و راه شقاوت را نشان داده ایم و شما می توانید انتخاب کنید .  « إِنَّا هَدَيْناهُ السَّبِيلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُورا ». از اسباب مهم برای امتحان بشر ، شیطان و نفس است . نفس مراتب دارد . و منظور نفس امارّه است . شیطان و نفس امارّه در دو راهی ها به جهنم وسوسه می کنند ، اما نفس مطمئنه و ملائکه به سمت خوبی ها و بهشت انسان را تشویق می کنند . شیطان هم طبق سوره ناس دو دسته هستند  « مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ » شیطان جن که ابلیس رئیس انان است و شیطان انسانی . این آیه می فرماید  : در مقابل پیامبر ص که می خواهد به کمک عقل و فطرت همه را هدایت کند ، شیطان با یکی از ابزار خودش که دروغ نسبت به خدا می باشد ، در مقابل پیامبر ص می ایستد . 

امام جمعه کاشان گفت. : تلاش شیطان این است که انسان در مسیر گناه پیش برود و تلاش پیامبر این است که ما در مسیر صداقت و عصمت از گناه که به ان عدالت می گوئیم پیش برویم . شیطان می خواهد ما فاسق باشیم و پیامبر ص می خواهد ما عادل باشیم . این که امام جمعه در ابتدای هر خطبه سفارش به تقوا می کند ، به معنی انجام واجبات و ترک محرمات است . و شیطان دقیقا عکس این را می خواهد . ترک واجبات و انجام محرمات .  یکی از محرمات شراب است . که شیطان برای استفاده از ان وسوسه می کند . وی گفت  : موقعی که متولد می شویم ، روح و جسم ما کوچک است ، بتدریج جسم و روح ما رشد می کنند . شهید مطهری می فرمایند ، گاهی اوقات با وجود بزرگ شدن جسم و زیاد شدن سن ، اما روح کوچک است . مقصود از روح کوچک در این تقسیم ، یعنی همت او کم  است و مقصود از روح بزرگ ، یعنی او  بلند همت است . روحِ بلند همت ، دو دسته هستند ، گاهی همت بلند رادر مسائل مثبت بکار می گیرند و گاهی در مسائل منفی . به تعبیر دیگر ، در فضایل و رذایل . سر دسته روح بزرگ و بلند همت ، در فضایل ، پیامبر ص می باشد . و سر دسته روح بلند اما در مسائل منفی و رذایل شیطان است . پیامبر می خواهد ما خوشبخت باشیم و شیطان می خواهد بدبخت شویم . جنگ بین انبیاء خصوصا پیامبر اسلام ص  و شیطان است . 

وی افزود  : یکی از مقاطع مهم تاریخی بعد از رحلت پیامبر است . پیامبر ص برای این که مسیر هدایت مردم منحرف نشود با اذن خدا روز غدیر علی ع را بعنوان جانشین خود انتخاب کردند ، این که می گوئیم  اگر از عقل استفاده می کردند مسیر هدایت را می شناختند ، این جا می باشد ، چون ملاک ها مشخص است که چه کسی باید امام باشد . امام کسی است که نصبش الهی باشد ، از گناه و خطا عصمت داشته باشد و علمش لدّنی باشد . اما دقیقا هفتاد روز بعد ، روز 28 صفر پیامبر ص رحلت کردند . دستگاه شیطان و ابلیس نگذاشتند امامت به علی ع برسد و برای این که مردم به سمت امیرالمومنین علی ع نیایند ، حدیثی را به دروغ گفتند و بیان نمودند که پیامبر فرموده ، نبوت و امامت در یک خانه جمع نمی شود  « انْظُرْ كَيْفَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ  » یعنی پیامبر ص با حضرت علی از یک خانواده هستند ، علی پسر عمو و داماد پیامبر است و امکان ندارد نبوت و امامت در یک خانه جمع شود لذا علی ع نمی تواند امام باشد . دوازده و نیم سال بعد حضرت علی این حدیث جعلی را افشاء نمودند . خلیفه اول حدود دو نیم سال ، خلیفه دوم حدود ده سال و خلیفه سوم حدود دوازده سال و نیم حکومت کردند . 

حجت الاسلام حسینی افزود : ابابکر با مرگ طبیعی از دنیا رفت ، خلیفه دوم بدست ابولولو کشته شد و عثمان در شورش مردم کشته شد . ابابکر موقع مرگش ، عمر را نصب می کند . عمر در اخرین روزهای عمرش شورای شش نفره ای متشکل از « طلحه ، زبیر ، عثمان ، عبدالرحمن عوف ، سعد ابن ابی وقاص و حضرت علی ع » تشکیل داد . انتخاب افراد به گونه ای بود که علی ع رای نیاورد . علی ع فرمود ، در این شورا شرکت کردم تا بگویم  با حدیثی که دوازده سال قبل من را کنار زدید ، جعلی است . زیرا اگر این حدیث درست باشد علی ع حق ندارد امام باشد و من را نباید دعوت می کردید . عثمان نهایتاً انتخاب شد و 25 سال بعد از رحلت پیامبر صلّی الله علیه و آله ، روز غدیر سال 35 هجری با شورش مردم و کشته شدن عثمان ، مردم با علی ع بیعت کردند . 

امام جمعه کاشان گفت  : این مقطع تاریخی که در ان قرار داریم بسیار مهم است ، زیرا شیاطین جن و انس مسیر تاریخ را به سمت دوری از خداوند جلو می بردند . اما یکی از وارثان انبیاء ، حضرت امام ره در مقابل دستگاه ابلیس با امداد الهی قیام نمود و مسیر تاریخ را به سمت خدا برگرداند . به تعبیر مقام معظم رهبری مقطع انقلاب ما  یک پیچ تاریخی است ، پیچ تاریخی یعنی این که غرب و شرق مردم را به سمت غیر خدا می بردند ، ولی حضرت امام ره با قیام خود و حمایت مردم ، پیچ تاریخ را به سمت معنویت تغییر داد و و این حرکت معنوی در حال جلو رفتن است . وی برای نمونه گفت  : کاری که در دانشگاه های امریکا  اتفاق افتاده است این است که دانشجویان و استادان دانشگاه های امریکا  و استاد خانم دانشگاه  کلمبیا علیه ظلم اسرائیل که حدود چهل هزار نفر را در هفت ماه کشته است قیام می کند و توسط پلیس امریکا دستگیر می شود . این بیداری عدالت طلبان دنیا می باشد  . امام در سال 42 فرمود ، هدف من از قیام ، بیرون کردن شاه از ایران و ایجاد حکومت اسلامی ، بیداری مسلمانان و بیداری عدالت طلبان با هر مذهب و دینی در جهان است . کسانی که از ظلم بیزار هستند و این مقدمه ظهور است . جبهه حق و باطل را بشناسید و به تقویت جبهه حق با درس خواندن ، ایمان و تقوا و دشمن شناسی و بصیرت کمک کنید . روز معلم را هم خدمت همه معلمان تبریک می گویم . و این حدیث را تقدیم شما می کنم . 

در میزان الحکمه در ماده  « جود » از پیامبر ص روایت شده است :  ألا اُخبِرُكُم عَنِ الأجوَدِالأجوَدِین ؟ اللّه ُ الأجوَدُ الأجوَدُ ، وأنا أجوَدُ وُلدِ آدَمَ ، وأجوَدُكُم مِن بَعدي رَجُلٌ عُلِّمَ عِلما فنَشَرَ عِلمَهُ ، يُبعَثُ يَومَ القِيامَةِ اُمَّةً وَحدَهُ ، ورَجُلٌ جادَ بِنَفسِهِ للّه ِِ عَزَّوجلَّ حَتّى يُقتَلَ ، پیامبر ص می فرمایند ،  آيا شما را از بخشنده ترين بخشنده گان خبر دهم ؟ بعد پیامبر ص فرمود : خداوند بخشنده ترين بخشنده  گان است . سپس پیامبر ص فرمود : بعد از خدا ، در بین انسان ها ، من بخشنده ترين فرزند آدم هستم . و بعد از من دو دسته هستند ١  _ بعد شهدا هستند که جان خود را جُود می کنند . ٢ _  معلمین ، مردى است كه دانش را آموزش دهد و از اين راه دانش او پخش شود .بعد فرمودند ، معلم به تنهایی یک امت مبعوث می شود . همان تعبیری که برای حضرت ابراهیم در قران آمده است  «  إِنَّ إِبْرَاهِیمَ کَانَ أُمَّةً » معلمین روز قیامت به تنهایی یک امت مبعوث می شوند ، علامه طباطبایی ذیل ایه قران می فرمایند ، فضایل یک امت را در کارنامه عمل معلم می نویسند . این هدیه خداوند برای معلمین است .

برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
پیام نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان به حجاج اعزامی به حج امام جمعه کاشان : برای ظهور باید شاخصه های تمدنی را ایجاد کنیم و نماز یکی از شاخصه های تمدن بزرگ اسلامی است امام جمعه کاشان : امام جماعت باید در هر نماز ایمان را به قلوب مردم منتقل کند امام جمعه کاشان : اگر می خواهیم محبوب خدا شویم از دستورات پیامبر ص تبعیت کنیم امام جمعه کاشان : خدمت به نیابت از یک معصوم ، ارزش کار شما را بی نهایت برابر می کند امام جمعه کاشان : حاجات معنوی و مادی خود را از ائمه بخواهید
گزارش تصویری
آیین تکریم ۵٠ دختر نخبه کاشانی  :
آیین تکریم ۵٠ دختر نخبه کاشانی :
نماز بر پیکر مادر شهید سردار علی رحمانی قهرودی  رحمه الله علیه
نماز بر پیکر مادر شهید سردار علی رحمانی قهرودی رحمه الله علیه
گزارش تصویری :  تجلیل نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از جناب دکتر نیازی استاد سرآمد کشور ـ  یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳-
گزارش تصویری : تجلیل نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از جناب دکتر نیازی استاد سرآمد کشور ـ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳-
زیارت حضرت حیقوق نبی -  تویسرکان همدان
زیارت حضرت حیقوق نبی - تویسرکان همدان
جشن بزرگ دختران حورا در سفیدشهر - به مناسبت تولد حضرت معصومه س و روز دختر
جشن بزرگ دختران حورا در سفیدشهر - به مناسبت تولد حضرت معصومه س و روز دختر
حضور در جوشقان قالی  : منزل شهید علی محمدشهبازیان و جانباز انقلاب آقای ، کوهی
حضور در جوشقان قالی : منزل شهید علی محمدشهبازیان و جانباز انقلاب آقای ، کوهی
حضور در قبور شهدای گمنام مهاباد _ اردستان -  15 / 2 / 1403
حضور در قبور شهدای گمنام مهاباد _ اردستان - 15 / 2 / 1403
مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام
مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام در بیت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام در بیت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق (علیه السلام) در بیت مرحوم آیت الله العظمی مدنی (ره)
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق (علیه السلام) در بیت مرحوم آیت الله العظمی مدنی (ره)
بازدید نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از نمایشگاه بهشت اردیبهشت
بازدید نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از نمایشگاه بهشت اردیبهشت
 حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بر سر قبر مطهر علامه شهید مطهری (ره)
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بر سر قبر مطهر علامه شهید مطهری (ره)
مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری
مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری
حضور نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان در مراسم سالگرد شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی در حرم فاطمه معصومه سلام الله علیها - 6 / 2 / 1403
حضور نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان در مراسم سالگرد شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی در حرم فاطمه معصومه سلام الله علیها - 6 / 2 / 1403
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.