/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
تاریخ خبر:۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
چاپ خبر
در اجتماع دانشجویان و اساتید دانشگاه پزشکی در حمایت از دانشجویان آمریکا : امام جمعه کاشان : راس قله ظلم آمریکا می باشد / خداوند در کمین ظالمان است حجت الاسلام حسینی : طوفان الاقصی ، عکس العمل ظلم ٧۵ ساله اسرائیلی ها به مردم فلسطینی ها بود . طوفان الاقصی شروع نبود ، بلکه عکس العمل به ظلم ٧۵ ساله بود .

امام جمعه کاشان  :  راس قله ظلم آمریکا می باشد /  خداوند در کمین ظالمان است

حجت الاسلام سید سعید حسینی در اجتماع دانشجویان و اساتید دانشگاه پزشکی در حمایت از دانشجویان آمریکا اظهار داشت  : از تشکل های دانشجویی ، ریاست، اساتید ، بسیج دانشجویی و نهاد مقام معظم رهبری برای برپایی این اجتماع تشکر و نکاتی را عرض می کنم . 

نکته اول  : به آمریکا ، راس قله ظلم ،  اعلام می کنیم که طبق روایت معصوم  « المُلکَ یَبقَی مَعَ الکُفرِ وَ لا یَبقَی مَعَ الظُّلمِ »  مُلک و سلطنت با کفر باقی می ماند اما با ظلم باقی نمی ماند . آمریکا ، حدود پنجاه کشور را که حکو مت مردمی داشته اند ، با کودتا ، حکومت های مردمی و مستقل را ساقط کرده است که یک نمونه ان کودتای ٢٨ مرداد ١٣٣٢ در ایران است . آمریکا تنها کشوری است که از بمب اتم در ژاپن استفاده نموده است ، در فاصله سه روز ، ١٢٠ هزار نفر را در هیروشیما و ٨٠ هزار نفر را در ناکازاکی را با قدرتی که سوزاندگی ان در شعاع دو کیلومتری ، کاشی های منازل را ذوب نمود ، استفاده کرد .

وی گفت  :  با این اوضاع ضد انسانی در آمریکا ، حکومت آمریکا مدعی حقوق بشر شده است . حقوق بشر امریکایی در برخورد با دانشجویان و اساتید دانشگاه را می بینیم . کسانی که امریکا را برای ما بعنوان مهد حقوق بشر معرفی می کردند ،  صحنه های  اخیر در برخورد و ظلم به  دانشجویان  اساتید ، کافی است حقیقت این است . بخشی از حقیقت امریکا در این صحنه ها اشکار شده است . ظلمی که اسرائیل از ٧۵ سال قبل ، با همراهی استکبار جهانی ، امریکا و انگلیس بوجود اورده اند و در هفت ماه اخیر هم ، چکیده ظلم ٧۵ سال را بر مردم فلسطین و غزه می بینیم . در این ٧۵ سال ، نیمی از مردم تا سال ١٩۴٨ را از سرزمین خود اخراج و به سوریه ، لبنان ، اردن و مصر فرستادند . ۵٣٠ شهر و روستا را برای این که آوارگان به کشور خودشان برنگردند را ویران کردند . همان مردم آواره ای که در اردوگاه ها بودند ، در فاصله ۴٨ ساعت در سال ١٩٨٢ اسرائیل  با حمایت آمریکا ، به دو اردوگاه صبرا و شتیلا  ، حمله نمودند ،  و بین ٣۵٠٠ تا ۶٠٠٠ را قتل عام کردند . سربازان اسرائیلی در حمله به یک روستا ، شکم زنان باردار را پاره می کردند و برای پسر یا دختر بودن ، نوزاد در شکم مادر ، شرط بندی می کردند . 

حجت الاسلام حسینی گفت  : طوفان الاقصی ، عکس العمل ظلم ٧۵ ساله اسرائیلی ها به مردم فلسطینی ها بود . طوفان الاقصی شروع نبود ،  بلکه عکس العمل به ظلم ٧۵ ساله بود . امروز مردم دنیا به برکت انقلاب اسلامی ، و معرفی روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان ، بعنوان روز قدس توسط حضرت امام  ره  ، کانون ظلم را که اسرائیل و امریکا می باشد ، شناختند . به برکت انقلاب اسلامی ، مردم دنیا فهمیدند که هر چه فریاد دارند باید برای آمریکا و اسرائیل بلند کنند . به تعبیر امام ره در وصیت نامه ، آمریکا یک دولت بالذات تروریست است . امروز حکومت آمریکا با مردم خودش ، با اساتید و دانشجویان خودش این برخوردهای غیر انسانی را انجام می دهد .  این توهین به بشریت است ، انسان کرامت دارد « وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنی آدَمَ »  و ضمنا توهین به ساحت علم است « هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ » .

نکته دوم  : آمریکا و اسرائیل و حامیان انها بدانند که خداوند در کمین ظالمان است . أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِعادٍ ، إِرَمَ ذاتِ الْعِمادِ ،.... وَ فِرْعَوْنَ ذِي الْأَوْتادِ : آيا نديدى كه پروردگارت با قوم عاد چه كرد ؟ آیا ندیدید با فرعون ، صاحب قدرت و سپاه عظيم چه کرد ، ان خدا ، امروز هم در کمین ظالمان است . روشنفکران داخلی ، کسانی که تا دیروز ، چماق مهد آزادی  امریکا را بر سر جوانان ما می کوبیدند این صحنه ها را ببینند . 

نکته سوم  :  چهار دسته در یک ظلم شریک هستند .  ١ _ کسی که ظلم را مباشرتاً انجام می دهد   ٢ _  کسی که معین و کمک کننده است ٣ _ کسی که می شنود و راضی به ظلم است  ۴ _ کسی که می شنود و می تواند فریاد بزند ولی سکوت می کند . امروز اجتماع شما دانشگاهیان علوم پزشکی ، این پیام را دارد که ، ما در مقابل ظلم اسرائیل به فلسطین و غزه و نیز ظلم امریکا به دانشجویان و اساتید ، ساکت نیستیم . دانشجویان علوم پزشکی و اساتید نسبت به این ظلم بی تفاوت نیستند و این فریاد امیرالمومنین ع است که فرمود ،  فرزندانم  « امام حسن و امام حسین  » این فریاد و وصیت من را به همه کسان برسان ، وصیت می کنم به هر کس که نامه من به او برسد « كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً »  دو وظیفه داریم ، ابتدا باید با ظالم دشمن باشیم ، و به مظلوم ، به مردم فلسطین کمک کنیم .

نکته چهارم :  پیام به مردم غزه است . امام جمعه کاشان گفت ، پیام این اجتماع به ملت بزرگ غزه و فلسطین این است که ملت عظیم الشان و فرهیختگان ایران ، شما را تنها نمی گذارند . ما به شما کمک می کنیم  به لطف خدا در این ۴۵ سال ، مردم دنیا بیدار شده اند . عدالت طلبان دنیا از هر مذهب و عقیده بیدار شده اند . دانشجو ما بی تفاوت نیست ، دانشجو بصیر است و حریم را حفظ می کند و در این اجتماع بر علیه ظلم فریاد بر می اورد . این اجتماع، حمایت از دانشجویان امریکا و دانشجویان سراسر عالم است .
 
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان دعای رهبر انقلاب برای سلامتی رئیس‌جمهور در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار مراسم سوگواری شهادت رییس جمهور در حسینیه حضرت علی اکبر علیه السلام امام جمعه کاشان : امروز بالاترین نهی از منکر ، ایستادن در مقابل ولایت امریکا می باشد نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت
گزارش تصویری
 افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری
افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری
مراسم  سوگواری شهادت رییس جمهور در حسینیه حضرت علی اکبر علیه السلام
مراسم سوگواری شهادت رییس جمهور در حسینیه حضرت علی اکبر علیه السلام
تضویر حضور در قبور شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی  - 31 / 2 / 1403
تضویر حضور در قبور شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی - 31 / 2 / 1403
تصاویر : جلسه شرح خطبه اول نهج  البلاغه و مراسم پاس داشت آیت الله شهید رئیسی - دانشگاه علوم پزشکی - 31 / 2 / 1403
تصاویر : جلسه شرح خطبه اول نهج البلاغه و مراسم پاس داشت آیت الله شهید رئیسی - دانشگاه علوم پزشکی - 31 / 2 / 1403
تصاویر : زیارت مرقد مطهر امام زاده قاسم  ابن علی النقی ع - آران و بیدگل
تصاویر : زیارت مرقد مطهر امام زاده قاسم ابن علی النقی ع - آران و بیدگل
آیین تکریم ۵٠ دختر نخبه کاشانی  :
آیین تکریم ۵٠ دختر نخبه کاشانی :
نماز بر پیکر مادر شهید سردار علی رحمانی قهرودی  رحمه الله علیه
نماز بر پیکر مادر شهید سردار علی رحمانی قهرودی رحمه الله علیه
گزارش تصویری :  تجلیل نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از جناب دکتر نیازی استاد سرآمد کشور ـ  یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳-
گزارش تصویری : تجلیل نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از جناب دکتر نیازی استاد سرآمد کشور ـ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳-
زیارت حضرت حیقوق نبی -  تویسرکان همدان
زیارت حضرت حیقوق نبی - تویسرکان همدان
جشن بزرگ دختران حورا در سفیدشهر - به مناسبت تولد حضرت معصومه س و روز دختر
جشن بزرگ دختران حورا در سفیدشهر - به مناسبت تولد حضرت معصومه س و روز دختر
حضور در جوشقان قالی  : منزل شهید علی محمدشهبازیان و جانباز انقلاب آقای ، کوهی
حضور در جوشقان قالی : منزل شهید علی محمدشهبازیان و جانباز انقلاب آقای ، کوهی
حضور در قبور شهدای گمنام مهاباد _ اردستان -  15 / 2 / 1403
حضور در قبور شهدای گمنام مهاباد _ اردستان - 15 / 2 / 1403
مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام
مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام در بیت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام در بیت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.