/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
چاپ خبر
حضور در مدارس : مدرسه ۲۷٩ ، دبستان پسرانه سما _ شرح آیه ۵۴ سوره نساء : ١۶ /٢ / ١۴٠٣ امام جمعه کاشان : نماز ، دعا ، ذکر و ارتباط با جانشینان خدا از مصادیق ارتباط با خدا می باشد امام جمعه کاشان : مهمتر از این ها اطاعت از دستورات خداوند و جانشینان خداوند است ، اطاعت یعنی انجام واجبات و ترک محرمات . اگر این دستورات را انجام بدهیم اینده ما در دنیا سعادتمند و در اخرت اهل بهشت هستیم

حضور در مدارس  :  مدرسه  ۲۷٩ ، دبستان پسرانه سما  _  شرح آیه ۵۴ سوره نساء :  ١۶ /٢ / ١۴٠٣

امام جمعه کاشان :  نماز ، دعا ، ذکر و ارتباط با جانشینان خدا از مصادیق ارتباط با خدا می باشد 


حجت الاسلام سید سعید حسینی با حضور در  در جمع دانش آموزان دبستان پسرانه سما پس از اقامه نماز ظهرین اظهار داشت : خداوند در قران می فرماید « أَمْ يَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَىٰ مَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ » . ایا حسادت می کنند به مردم ، از انچه خدا به انها از فضل و هدیه خودش به انها داده است . نکاتی را در رابطه با این ایه عرض می کنم . در این ایه سه گروه داریم حسادت کننده ه ، حسادت شوندگان و هدیه

نکته اول 
:  هدیه خداوند متعال «  آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ » است . در روایات فضل خدا ، را نبوت و امامت گفته اند . به نبوت پیامبر ص و امامت ائمه معصوم ما حسادت نمودند . 

نکته دوم  : حسادت شونده ، چهارده معصوم هستند . دشمنان پیامبر ص و امامان به مقام چهارده معصوم حسادت می کردند ، به مقام امام صادق ع که دیروز روز شهادت ایشان بود ، حسادت می کردند ، امام صادق ع ۶۵ سال عمر نمودند و ٣۴ سال امامت داشتند ، در مدت امامت امام صادق ع ، هفت حاکم بد حکومت کردند ، بسیار ظلم می کردند  « حاکمان از دو طایفه بی امیه و بنی العباس بودند » منصور دوانیقی لعنت الله علیه ، امام را شهید نمود . منصور حتی به فرماندار مکه و مدینه دستور  خانه امام را آتش بزنید . 

نکته سوم  : حسادت کننده  : دشمنان پیامبر و امامان بودند . این ها به نبوت پیامبر ص و امامت امامان حسادت می کردند . این سوال هست که مگر حرف امام صاد ق ع چه بوده است ، که این ها نمی خواستند ان حرف ها را قبول کنند ؟ من از بین تمامی صحبت های امام صادق ،  نامه ای را انتخاب نمودم که در کتاب های حدیثی مانند اصول کافی وجود دارد . نامه امام به شیعیان است . ان نامه حدود شصت سفارش دارد که من دسته بندی می کنم ، بخش اول نامه ، رابطه ما با خداوند است ، که شامل رابطه با خدا و رابطه با جانشینان خداوند می باشد . بخش دوم مربوط به رابطه ما با انسان های دیگر است و بخش سوم ، رابطه با خودمان است ، که این رابطه به رابطه جسم و رابطه روح تقسیم می شود . وی در رابطه با بخش اول گفت  : همین نمازی را که خواندیم رابطه با خدا می باشد  ، یک مسلمان باید بخشی از وقت خودش را برای نماز بگذارد . یکی از مصادیق رابطه انسان با خدا ، 1 _ نماز است . 2 _  یکی هم دعا می باشد ، همین دعای سلامتی امام زمان ع را که می خوانیم  «  اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ » ، از خدا درخواست می کنیم که امام زمان ع را یاری  کند ، تمام دعاها رابطه ما با خداوند است . در خواست از خداوند است . درخواست شفای بیمار ، درخواست آسان شدن کارها برای ما و... 3 _ سومین مصداق رابطه انسان با خدا با ذکر است .  بین دو نماز ، تسبیح حضرت زهرا س  « ٣۴ مرتبه ذکر الله اکبر ، ٣٣ مرتبه ذکر الحمدلله ، ٣٣ مرتبه ذکر سبحان الله » را می گوئیم ، یکی دیگر از ذکرهایی که خیلی خوب است ، و شما مداومت کنید به گفتن ان ، ذکر لا اله الا الله است ، انقدر ذکر مهم است که وقتی امام زمان ع را در زیارت ال یس صدا می کنیم می گوئیم  « السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُهَلِّلُ » سلام بر تو موقعی که لا اله الا الله می گویی . تُهَلِّلُ ، یعنی لا اله الا الله .  4 _ و همین طور رابطه با جانشینان خداوند که همان چهارده معصوم هستند که نسبت به انها وظیفه داریم . وقتی ایه صلوات را می خوانیم  « إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ۚ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا » باید ذکر صلوات را بفرستیم . 

امام جمعه کاشان گفت  : مهمتر از این ها اطاعت از دستورات خداوند و جانشینان خداوند است ، اطاعت یعنی انجام واجبات و ترک محرمات . اگر این دستورات را انجام بدهیم اینده ما در دنیا سعادتمند و در اخرت اهل بهشت هستیم .  « رَبَّنَا آتِنَا فِی‏الدُّنْیَا حَسَنَةً وَ فِی‏الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ  » ، همین سرودی که شما خواندید  « لِی خَمسَةُ اُطفِی بِهِم » ، من پنج نفری را سراغ دارم که با کمک آن ها ،  « حَرُّ الجَحیمِ الحاطمَه » ، آتش سوزان و در هم کوبنده‌ی دوزخ را خاموش می‌کنم  ،  « المُصطَفَی وَ المُرتَضَی » ، ایشان ؛ پیامبر خدا و علی مرتضی ،  « وَ أَبنَاهُما وَ الفَاطِمة » ، و امام حسن و امام حسین و حضرت فاطمه زهرا علیهم السلام هستند . همین سرود تولّی ، دوست داشتن اهل بیت است و ضمنا باید از دشمنان انها هم باید بیزاری بجوئیم .

حجت الاسلام حسینی درباره رابطه با دیگر انسان ها گفت  : 1 _ عده ای از انسان ها مسلمان هستند که می تواند والدین ، همسایه یا همکلاسی و یا... باشد . وظیفه ما نسبت به یک مسلمان احسان و مهربانی است ، این ها سفارش امام صادق ع است . مهربانی یعنی ، بد زبان نباشیم  « وَيل‌ٌ لِكُل‌ِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ » وای به حال بد زبان ، مهربانی یعنی خوش اخلاق بودن ، اگر خوش اخلاق باشیم ، گناه ما آمرزیده می شود و باعث می شود از دیگران به امامان در قیامت نزدیک تر باشیم . 2 _  عده ای مسلمان نیستند  « مسیحی ، زردتشتی ، یهودی یا کافر  » . با این ها چگونه رفتار کنیم ؟ این ها دو دسته اند ، 1 _عده ای با ما جنگ ندارند ، لذا ما با انها مهربان هستیم ، رهبر عزیز ما در عید کریسمس به منزل یکی از مسیحیان که فرزندش در جبهه شهید شده بود رفت و از پذیرایی انها هم استفاده کرد  2 _ عده ای مانند اسرائیل و آمریکا با ما جنگ دارند و ما هم با انها می جنگیم و دفاع می کنیم . این دشمنان در غزه چهل هزار نفر از مردم بی دفاع را در غزه شهید کردند . ما وظیفه داریم با این ها دشمن باشیم ، امام علی ع هم می فرماید ، با ظالم دشمن باشید و به مظلوم کمک کنید ، این جا جای لبخند نیست . 

عضو خبرگان رهبری درباره با رابطه با خود گفت  : گفتیم رابطه با خود به دو بخش رابطه با جسم و رابطه با روح تقسیم می شود . 1 _  جسم و بدن ما بر ما حق دارند ، نباید به انها آسیب برسانیم ، نمی توانیم دست خود را عمدا ببریم ، خدای ناکرده کسی حق ندارد خود را از بلندی پرت کند ، این حرام است . وظیفه داریم جسم خود را حفظ کنیم و بخاطر این است که موقع بیماری به پزشک مراجعه می کنیم . جسم باید حفظ شود لذا باید تغذیه ما مناسب باشد . حق چشم این است که حرام نبینیم ، دست ما کار حرامی انجام ندهد ، بیخود به کسی نزنیم ، با پا به مکان های حرام نرویم ، گاهی ما را به عروسی که سنت خوبی است دعوت می کنند ، اما در جلسه آهنگ حرام گذاشته اند ، شما ابتدا به انها می گوئید این اهنگ حرام است ولی انها گوش نمی کنند ، لذا شما باید از جلسه بیرون بیایی . شخصی به امام موسی کاظم گفت ، برای وضو ساختن باید به حیاط منزل بروم ، گاهی اوقات از منزل همسایه صدای آهنگ حرامی را می شنوم لذا لحظه ای می ایستم ، امام فرمود ، اگر توبه نکنی و در ان حال از دنیا بروی ، تنبیه خواهی شد . ان شخص گفت آیا در قران امده است ، امام فرمود  «  إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ كُلُّ أُولٰئِكَ كانَ عَنهُ مَسئولًا » . این حق جسم است که در گناه از انها استفاده نکنیم  2 _ روح ما هم حق دارد . روح هم مانند جسم موقع تولد کوچک است ، همانطور که با غذای مناسب جسم ما بزرگ می شود ، روح ما نیز جهت رشد نیاز به غذا دارد . روح با ایمان ، عمل صالح و کتاب های ارزشمند  « قران ، نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه و کتاب های مفید » رشد می کند . 

 وی در پاسخ به سوال دانش اموزی که پرسید ، شما گفتید روح و قلب ما مانند کاغذ سفید است ، اگر در منزل پدر و مادر ما را خوب تربیت نکنند ، اهنگ حر ام باشد ما گناه کرده ایم ؟ امام جمعه کاشان گفت  : بچه هیچ گناه نکرده ، وقتی بزرگ شد و به مدرسه امد و عقل او رشد کرد ، فکر می کند و گناه انجام نمی دهد . بچه ها در بدترین خانه روی زمین که فرعون بود ، زنی زندگی می کرد که آسیه نام داشت ولی جزو چهار زن برتر دنیا می باشد . همه امکانات برای گناه بود.، اما او فکر کرد و گناه نکرد . ما مجبور به گناه نیستیم و اختیار داریم .
 
برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
هشدار نماینده ولی فقیه در کاشان نسبت به روند رو به رشد جمعیت سالمند کشور امام جمعه کاشان : خدا اگر بخواهد به کسی خیر بدهد او را دین شناس می کند امام جمعه کاشان : عاقبت اطاعت از پیامبر ص ، معیت با ۱۴ معصوم ع و شهدا امام جمعه کاشان : برای ورود سلطان علی ابن امام محمد باقر ع به منطقه کاشان ، هئیات مذهبی و تشکل های فرهنگی برنامه های جشن را تدارک ببینند . امام جمعه کاشان : متدینین بدانند ، ما در اجرای حکم الهی با هیچ کس مسامحه نمی کنیم امام جمعه کاشان : برداشتن گام های بلندتر برای اجرای حکم رهبر انقلاب ، با تغییرات در دفتر
گزارش تصویری
تصاویر : زیارت مرقد مطهر امام زاده قاسم  ابن علی النقی ع - آران و بیدگل
تصاویر : زیارت مرقد مطهر امام زاده قاسم ابن علی النقی ع - آران و بیدگل
آیین تکریم ۵٠ دختر نخبه کاشانی  :
آیین تکریم ۵٠ دختر نخبه کاشانی :
نماز بر پیکر مادر شهید سردار علی رحمانی قهرودی  رحمه الله علیه
نماز بر پیکر مادر شهید سردار علی رحمانی قهرودی رحمه الله علیه
گزارش تصویری :  تجلیل نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از جناب دکتر نیازی استاد سرآمد کشور ـ  یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳-
گزارش تصویری : تجلیل نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از جناب دکتر نیازی استاد سرآمد کشور ـ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳-
زیارت حضرت حیقوق نبی -  تویسرکان همدان
زیارت حضرت حیقوق نبی - تویسرکان همدان
جشن بزرگ دختران حورا در سفیدشهر - به مناسبت تولد حضرت معصومه س و روز دختر
جشن بزرگ دختران حورا در سفیدشهر - به مناسبت تولد حضرت معصومه س و روز دختر
حضور در جوشقان قالی  : منزل شهید علی محمدشهبازیان و جانباز انقلاب آقای ، کوهی
حضور در جوشقان قالی : منزل شهید علی محمدشهبازیان و جانباز انقلاب آقای ، کوهی
حضور در قبور شهدای گمنام مهاباد _ اردستان -  15 / 2 / 1403
حضور در قبور شهدای گمنام مهاباد _ اردستان - 15 / 2 / 1403
مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام
مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام در بیت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام در بیت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق (علیه السلام) در بیت مرحوم آیت الله العظمی مدنی (ره)
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق (علیه السلام) در بیت مرحوم آیت الله العظمی مدنی (ره)
بازدید نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از نمایشگاه بهشت اردیبهشت
بازدید نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از نمایشگاه بهشت اردیبهشت
 حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بر سر قبر مطهر علامه شهید مطهری (ره)
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بر سر قبر مطهر علامه شهید مطهری (ره)
مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری
مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.