بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ
اَلْحَمْدُ وَ الثَّناءُ لِلِّهِ رَبِّ العالَمین وَ صَلَّی اللَّهُ عَلی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد ص وَ عَلي اَهلِ بَيتِه الطَيّبين الطّاهِرين سِیَّما بَقیّةِ اللّهِ فی الاَرَضین وَ لَعْنَةُ اللّهِ عَلَي أعْدآئِهِمْ أجْمَعينَ إلَي يَوْمِ الدّين
برادران و خواهران، در صد و شصت و پنجمین خطبه در کاشان مُکرّم، دهم مردادماه و هفتم صفر ١۴۴٧ ،خود و شما را به رعایت بیشتر تقوای الهی، که زاد و توشه سفر آخرت ما می باشد سفارش می کنم « اُوصیکُم وَ نَفسیِ بِتَقوَی اللّه ». هر چه می توانیم زاد و توشه سفر بی نهایت خودمان را بیشتر کنیم . شما عازم اربعین هستید، برای سفر اربعینی که ده روز می باشد ارز تهیه می کنید و مقدماتی را فراهم می کنید، ولی سفر آخرت ابدی است، ان سفر، نه ده سال، نه ده میلیون و نه ده میلیارد سال، بلکه ابدی است، زاد و توشه ان سفر تقوا می باشد که در این عمر، پنجاه، هشتاد و نود، کمتر و بیشتر فراهم می شود. مصداقاً هر هفته محضر صحیفه سجادیه می رویم و در صد و نهمین جمله ، فراز دیگری از دعای بیستم صحیفه سجادیه دعای ( مَكَارِمِ الْأَخْلَاقِ وَ مَرْضِيِّ الْأَفْعَالِ ) را خدمت شما عرض می کنم « وَ وَفِّقنی إِذَا تَنَاقَضَتِ الْمِلَلُ لِأَرْضَاهَا » خدایا، به من توفیق بده، وقتی عقاید و مذاهب، با هم متناقض می شوند، من به پسندیده ترین انها موفق شوم. شارح بزرگ صحیفه و ریاض السالکین مرحوم سید علی خان کبیر می گوید، متناقض شدن دو کلام، زمانی است که، هر یکی، دیگری را باطل می کند، این تناقض است و ملل، یعنی مذاهب و آئین ها، بعضی از شارحان نهج البلاغه، توسعه ای از مذهب داده اند، خصوصا این که ما معتقد هستیم مذهب حق یکی است. اگر پسندیده ترین مذهب را بگوئیم، اشکالی بوجود می آید، فرض کنید صد مذهب داریم، آیا، نود و نه مذهب، پسندیده هستند و مذهب صدمین که تشیّع می باشد، پسندیده ترین است؟ مرحوم سید علی خان می گوید، بالاخره مذاهب دیگر، بخشی از حقیقت دارند اما مذهب کامل که خدا ان را پسندیده است تشیّع دوازده امامی می باشد. ولی بعضی از شارحان می گویند، می توانیم، ملل را به سلیقه ها تعبیر کنیم. مثلاً، در انتخابات ریاست جمهوری، شما بین سه یا چهار نفر از کسانی که شرایط انها توسط شورای نگهبان تائید نموده که حد نصاب را دارند، می گوئیم، خدایا، وقتی سلایق با هم مختلف شد، من را به شخصی که از همه مورد پسند بیشتر تو می باشد موفق بفرما. این توصیه به تقوا در خطبه اول می باشد که از خدا در اختلاف، سلایق، مذاهب و ملل، توفیق می خواهیم برای پیدا کردن بهترین، ملل، مذاهب و سلایق
حجت الاسلام حسینی افزود : بحث اصلی و محوری و مستمر ما در خطبه ها ، قران است ، که به ایه صد و چهل و ششم سوره بقره رسیدیم ، « الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ ۖ وَإِنَّ فَرِيقًا مِنْهُمْ لَيَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَهُمْ يَعْلَمُونَ » کسانی که ما به انها کتاب دادیم « یهود و مسیحیت » پیامبر اکرم ص را می شناسند همانگونه که فرزندان خود را می شناسند، بعضی از اهل کتاب، حق را کتمان می کنند، در حالی که علم دارند این حق است.
نکات آیه :
نکته اول : در رابطه با « آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ » است. بعضی از مفسران ما دقت زیبایی نموده و می گویند، بعضی اوقات قران می فرماید« آتَيْنَاهُمُ الْكِتَاب، ما به انها کتاب دادیم» و بعضی اوقات، قران، فعل را مجهول می اورد و می فرماید « اَلَّذینَ اُوتوالکتاب، کتاب به انها داده شد » آیا تعبیر « آتَيْنَاهُمُ الکِتَاب » با « اُتُوالکتاب » فرق دارد؟ مانند این که، شما یک لیوان آب دارید و به همسر محترم خود می دهید، یک بار می گوئید، من به شما لیوان آب را دادم و یک بار می گوئید، لیوان اب به شما داده شد. وقتی می گوئید، لیوان اب به شما داده شد، مشخص نیست لیوان را چه کسی داده است، ولی وقتی می گوئید، من لیوان را دادم، مشخص است. این ایه هم همین گونه است، آتَيْنَاهُمُ الْكِتَاب، یعنی من که خدا هستم با تمام اسماء و صفات خودم، کتاب را به شما دادم، خدا مطرح است. ولی وقتی « اُتُوالکِتاب » بیاید، شاید ملائکه اورده باشند، لذا می فرمایند اهمیت « آتَيْنَاهُمُ الکِتَاب » بیشتر است. در این ایه خدا با نهایت اهمیت، به اهل کتاب تذکر می دهد که ما به شما کتاب دادیم
نکته دوم : در رابطه با« يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ » است. بعضی از مفسران، همانند، مرحوم طبرسی، علامه مجلسی ره و ایت الله جوادی املی در تسنیم، این احتمال را می اورند که، ضمیر « يَعْرِفُونَهُ، می شناسند او را، » به قران بر می گردد و می گویند، یهود و مسیحیت، قران را می شناسند، همانگونه که فرزندان خود را می شناسند.
ولی علامه مجلسی ره، علامه طباطبایی و علامه جوادی املی و مرحوم طبرسی احتمال ضمیر به قران بر می گردو را رد می کنند و می فرمایند ، این گونه نیست و ضمیر به پیامبر ص بر می گردد. به کسانی که کتاب دادیم، « يَعْرِفُونَهُ » پیامبر اکرم ص را می شناسند، همانگونه که فرزندان خود را می شناسند. سیاق کلام این گونه است و بحث در رابطه با پیامبر ص است که قبله اش را تغییر داده است، تغییر قبله برای پیامبر ص است، می فرمایند، در بشارت های کتاب ها آمده بود، که یکی از ویژگی های پیامبر خاتم این است که در دو مقطع زمانی، بسوی دو قبله نماز اقامه نموده است، چهارده سال و نیم بسوی بیت المقدس، و بعد از ان بسوی مکه. این نشانه بسیار بارز و مشخص است که بدانید پیامبر خاتم ص حضرت محمد ص است. پس، از تشبیهی که به فرزندان نموده است، علامه ره می فرماید، واضح است که منظور از « يَعْرِفُونَهُ » پیامبر ص است.
نکته سوم : بزرگان ما دقت دیگری کرده اند و می فرمایند، قران می فرماید « يَعْرِفُونَهُ » و نفرمود « یَعلَمونَهُ ». فرق این دو چیست؟ به پیامبر ص شناخت دارند، همانگونه که به فرزندان خود شناخت دارند و می شناسند. در کتاب فروغ لغویه، امده است، وقتی ما می گوئیم به چیزی علم داریم « عَلِمتُ »، این علم می تواند، علم اجمالی یا علم تفصیلی و مفصل باشد. اما وقتی « یَعرِفُ » را بکار می بریم، منظور علم و شناخت تفصیلی و کامل است و جزئیات را هم می دانیم. لذا قران می فرماید، مسیحیان و یهودی ها « يَعْرِفُونَهُ ». یعنی با تمام جزئیات می دانستند که حضرت محمد ص پیامبر است.
نکته چهارم : بعضی کسانی که می دانستند پیامبر ص حق است ایمان آوردند و بعضی ایمان نیاوردند « وَإِنَّ فَرِيقًا مِنْهُمْ لَيَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَهُمْ يَعْلَمُونَ ». در حالی که علم داشتند، حق را کتمان کردند. خواهران و برادران، انصاف قران را توجه کنید، نفرمود، همه انها انکار و کتمان کردند، بلکه می فرماید « وَإِنَّ فَرِيقًا مِنْهُمْ لَيَكْتُمُونَ ». این برای ما درس است. ما هم در منزل منصف باشیم. اگر خانمی، در منزل، چندین کار را بخوبی و تمیز انجام داده است و یکی، دو تا از کارها نواقضی دارد، ما نگوئیم، همه کارهای شما ناقص است و بگوئیم، در منزل پدر و مادر، درست تربیت نشده ای. در زندگی و در محل کار نسبت به همسر، کارگر و کارمندان خود را انصاف را در کلام و رفتار داشته باشیم. قران در ایه سوره مائده می فرماید، بعضی از یهودی ها و مسیحیان ایمان آوردند« تَرَىٰ أَعْيُنَهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ ...» از چشمان انها اشک جاری می شود. درباره بعضی دیگر می فرماید، اصلاً علم انها نرسیده است، قران در آیه هفتاد و هشت سوره بقره می فرماید « وَمِنْهُمْ أُمِّيُّونَ لَا يَعْلَمُونَ الْكِتَابَ » اصلا انها به کتاب علم ندارند. بعضی دیگر صالح هستند، ایه ١١٣ آل عمران « مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ أُمَّةٌ قَائِمَةٌ يَتْلُونَ آيَاتِ اللَّهِ ». بعضی دیگر، کتمان حق دارند، مانند ایه ١۴۵ سوره بقره.
خلاصه خطبه اول :
١ _ در اختلاف سلایق و مذاهب از خدا بخواهیم ما را به پسندیده ترین، هدایت کند
٢ _ در زندگی و محل کار منصف باشیم که انصاف از نشانه های صالحان است
٣ _ عده ای عرفان داشتند، علم تفصیلی و کامل داشتند که پیامبر ص حق است اما ان را قبول نکردند، این ها از باب علوّ، برتری طلبی و هوای نفس، انکار کردند
۴ _ در ذیل « یَعرِفُون » این را اضافه نمایم، روز قیامت پیامبر ص مخاطب خدا قرار می گیرد، قران در آیه ٢۴ سوره مطففین می فرماید « تَعْرِفُ فِي وُجُوهِهِمْ نَضْرَةَ النَّعِيمِ » تو می شناسی، در صورت بعضی از خواهران و برادران ایمانی، شادابی، بهره مندی از نعیم را. حاکم حسکانی از اهل سنت است، در کتاب شواهد التنزیل می گوید، از امام رضا ع روایت داریم که « نَعیم » در ایه یعنی ما اهل بیت. پس محصول و نتیجه تقوا و عمل کردن به قران می شود، ایه ٢۴ سوره مطففین« تَعْرِفُ فِي وُجُوهِهِمْ نَضْرَةَ النَّعِيمِ » ای رسولخدا، تو می شناسی، در صورت کسانی که در گرمترین روزهای سال به نماز جمعه امدند، شادابی و بهجتِ همجواری با محمد و آل محمد را.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ :
إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ ، فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ ، إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ
برچسب ها
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد و الثناء لله رب العالمين اللهم صل علي محمد و آل محمد و صل علي علي اميرالمؤمنين و صل علي الصديقه الطاهره فاطمة الزكيه و صل علي الحسن ابن علي المجتبي و الحسين بن علي سيد الشهداء و علي ابن الحسين زين العابدين و محمد بن علي الباقر و جعفر بن محمد الصادق و موسي ابن جعفر الكاظم و عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا المرتضي و محمد ابن علي الجواد و علي ابن محمد الهادي و الحسن ابن علي الزكي العسكري اللهم صل علي حجة ابن الحسن المهدي القائم المنتظر،
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فیهَا طَوِیلا
شادی روح حضرت امام و همهي شهدا، مخصوصاً 24هزار شهيد استان اصفهان، و 3000 شهيد منطقه كاشان، 1000شهيد جنگ دوازده روزه و همينطور ترفيع مقام مفاخر كاشان، مخصوصا سه امام جمعهي فقيدمان و آيت الله مصطفوي كه سالگرد ايشان هست و سلامتي رهبر عزيزمان صلواتي هديه بفرماييد.
اوصيكم و نفسي بتقوي الله
درخطبهي دوم هم خواهران و برادران خود و شما را به رعايت بيشتر تقواي الهي، انجام واجبات، ترك محرمات، درمرحلهي بعدي، انجام مستحبات، ترك مكروهات سفارش ميكنم
رسيديم به حكمت 104 نهج البلاغه شريف اين حكمت يك كمي طولاني است دو بخشش ميكنم بخش اول، امروز
وَ عَنْ نَوْفٍ الْبَكَالِيِّ،
نوف بكالي
حالا ضبطش ابن ميثم ميگويد بكال يك روستا و قريهاي است از يمن
آقاي خوئي درمنهاج ميگويد به فتح بخوانيد بَكال قبيلهاي است درهمدان
حالا نوف بِكالي يا بَكالي
اين نوف ميگويد من ديدم
قَالَ: رَأَيْتُ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عليه السلام ذَاتَ لَيْلَةٍ وَ قَدْ خَرَجَ مِنْ فِرَاشِهِ از بسترخودشان بلند شدند
فَنَظَرَ فِي النُّجُومِ نگاه كردند به آسمان
فَقَالَ لِي يَا نَوْفُ أَ رَاقِدٌ أَنْتَ خوابي؟
أَمْ رَامِقٌ- يا بيدار؟
فَقُلْتُ بَلْ رَامِقٌ گفتم بيدارم مولاي من
اينجا مرحوم آقاي خوئي ميفرمايد كسي كه از بستر بلند شدن اميرالمؤمنين را دارد ميبيند، اين مشخص ميشود كه او كان من خواص علي عليه السلام، اين يك يار معمولي نبوده
الدّاخلين في خلواته كسي بوده كه در اندروني اميرمؤمنان رفت و آمد داشته
و الحافظين لأسراره، خوش به حال اينها چقدر نزديك بودند به امام
و المخلصين في بابه، و قد ألقى إليه درسا نهائيا في الزهد
يكي از نهائي ترين درسهاي زهد را دارد به او ميدهد
حضرت فرمود طُوبَى لِلزَّاهِدِينَ فِي الدُّنْيَا خوش به حال اونهايي كه بي رغبت هستند به دنياي حرام
الرَّاغِبِينَ فِي الْآخِرَةِ رغبت و اشتياقشان به سوي آخرت است
أُولَئِكَ قَوْمٌ اتَّخَذُوا الْأَرْضَ بِسَاطاً زمين را براي خودشان تخت قرار دادند
وَ تُرَابَهَا فِرَاشاً خاك را بستر قرار دادند
وَ مَاءَهَا طِيباً آب اين زمين را براي خودشان عطر قرار دادند
خواب، تا اينجايش را من يك شرحي بگويم
آيت الله مكارم ميفرمايد اين تعبير كه بعضيها زمين را فرش قرار دادند، خاك را بستر، كنايه است از ساده زيستي درحد اعلا
سفارش ميكند به يار خاص خودش اگر ميخواهي منزلت تو در عالم بقا بالاتر بشود بي رغبتي خودت را به اين دنيا بيشتر كن
صفت بعدي
وَ الْقُرْآنَ شِعَاراً قرآن را شعار قرار دادند
وَ الدُّعَاءَ دِثَاراً دعا را براي خودشان دثار،
ما درتعبيرات قرآني يك شعار داريم، يك دثار
يا أَيُّهَا الْمُدَّثِّرُ (1) دثار با ث سه نقطه، يعني آن لباسي كه روي لباسها آدم ميپوشد، مثلا لحاف و پتو و اين را ميگويند دثار
اما شعار به چي ميگويند؟ شعار به آن لباسي كه به بدن ما ميچسبد لباسهاي زيرين
ميفرمايد اين آدمهاي بي رغبت به دنيا قرآن را شعار قرار دادند، يعني دستورات قرآن، تمام آيات، تمام اين 604صفحه در درونشان درجان وروحشان قرارگرفته است
دعا را دثار قرار دادند يعني چي؟ يعني همواره ميخواهند بلند شوند ميگويند خدا، به حول الله و قوه ميخواهند بنشينند ميگويند خدا، يك كار فردي ميخواهند شروع كنند ميگويند خدايا بركت بده، كار بزرگ اجتماعي اربعين را ميخواهند انجام بدهند ميگويند خدايا كمك كن هميشه در خطرات در همهي امور ميگويند خدايا تو، خدايا تو،
اين توصيه به تقواي خطبهي دوم كه اگر ميخواهيم مثل خواص اميرالمؤمنين نوف بكالي بشويم اين دستور را سرلوحهي خودمان قرار بدهيم
اما مناسبتها
مناسبت اول، اين جنگ 12 روزه يك مرور سريعي داشته باشيم برادران بدانيم چه به دست آورديم دركنار اين 1000شهيد و چند هزار مجروح اما چه دستاورد بزرگي براي انقلاب اسلامي داشت
روز اول جنگ 12روزه، يعني 23 خرداد ارتش اسرائيل رژيم منحوس گفت اين يك عمليات نظامي نبود، يك جنگ گسترده و طولاني است
نتانياهو اعلام كرد اين عمليات تا هر روزي كه لازم باشد ادامه خواهد يافت، نمايندهي رژيم درسازمان ملل ميگويد اكنون قادر هستيم به هر هدفي كه در ايران ميخواهيم برسيم
اين رجزهاي روز اول را با روز آخر مقايسه كنيد
ترامپ يك مصاحبه باهاش كردند گفتند خبر داري؟ گفت بله من ميدانستم چه اتفاقي دارد ميافتد ديروز22 خرداد با نتانياهو صحبت كردم امروز هم صحبت خواهم كرد، بعد خبري همان روز اول منتشر شد
كه ايالات متحده، فرانسه و بريتانيا براي كمك پدافندي به اسرائيل در برابر حملهي ايران اعلام آمادگي كردند، تمام شياطين انساني آمدند كنار اسرائيل، هشداري هم ترامپ داد همان روز اول، گفت اگربه نيروهاي آمريكا يا زير ساختهاي آمريكا حملهاي صورت بگيرد با تمام قدرت و نيروي ارتش ايالات متحده به گونهاي بي سابقه برسر شما فرود خواهيم آمد
اين حرفهاي آقاي ترامپ در روز اول
درروز دوم خواهران و برادران رئيس ستاد ارتش صهيوني و فرماندهي نيروي هواي اش هر دو يك مطلب مشتركي را گفتند، گفتند، مسير رسيدن به تهران هموار شده است، جمهوري اسلامي هم بيكار ننشست، در روز دوم پالايشگاه حيفا را به آتش كشيد
سيصد ميليون ليتر سوخت ذخيرهي هواپيماهاي اسرائيل را از بين برد، سيصد ميبليون ليتر،
در روز سوم آمريكا لا اقل 26 تا هواپيماي سوخت رسان را فرستاد به غرب آسيا براي كمك به جنگندههاي اسرائيل درهمين روز سوم نتانياهو اعلام كرد تغيير رژيم، يعني رژيم ايران، قطعا ميتواند نتيجهي عمليات نظامي ما باشد
اما رگبار موشكهاي جمهوري اسلامي هم، ادامه دارد عليه اسرائيل
از جمله در روز سوم جمهوري اسلامي مركز تحقيقاتي وايزمن اسرائيل را هدف قرار داد اولش گفتند تصادفي ايران زده، چيز مهمي هم نخورده ولي بعدا رئيس اين دانشكده آمدگفت 45 تا آزمايشگاه مهم ما ودهها ساختمان ما با خاك يكسان شده و هدفمند ايران زده
روز چهارم ترامپ اعلام كرد ايران اين جنگ را نخواهد برد، يعني ما نميگذاريم ايران برندهي اين جنگ باشد درهمين روز چهارم به مقرّ سران قوا حمله ميكنند كه خداي متعال عنايت كرد و آن هدفي كه داشتند محقق نشد
اعضاي گروه 7 اروپاييها اعلام كردند ما از رژيم صهيوني حمايت خواهيم كرد در روز چهارم تاكتيك جمهوري اسلامي از اين كه فقط شبها عمليات ميكرد تغيير كرد روزها هم رژيم صهيوني را آماج موشك باران خودش قرار داد
روز پنجم براي اينكه مردم را خصوصا خانوادههاي محترم نيروهاي مسلح را تحت فشار قرار بدهند يك حملهي سايبري وسيعي كردند به بانك سپه كه تمام نيروهاي مسلح و نظامي و انتظامي ما معيشتشان درتنگنا قرار بگيرد در همين روز پنجم صدا و سيماي ما را ميزنند و تهديد ميكنند كه ما ميخواهيم تهران رابا بمب اتمي بزنيم تهران را تخليه كنيد، و تهديد رهبر معظم در همين روز پنجم صورت ميگيرد
صدر اعظم آلمان ميگويد من از نتانياهو بابت حملهي نظامي به ايران تشكر ميكنم اما حملات موشكي جمهوري اسلامي در روز پنجم به حدي بود كه پايگاه موشه دايان واحد 8200 اسرائيل را مورد هدف قرار ميدهد كه آثار فرسودگي در پدافند رژيم كم كم دارد هويدا ميشود.
روز ششم نتانياهو اعلام كرد كه خاورميانهي متفاوتي در راه است اما از آن طرف حملات دارد هر چه از روز
پنجم ميگذريم شديدتر ميشود
براي اولين بار در روز ششم جمهوري اسلامي از موشك هايپر سونيك فتاح براي اولين بار استفاده كرد افسر اسرائيلي خودش در روز ششم مصاحبه كرده ميگويد من تل آويو هستم نه غزه تل آويو را من دارم ساختمانها را ميبينم خرابي هاي تل آويو جنون آور است ما داريم ديوانه ميشويم
روز هفتم مراجع عظام از رهبرمعظم حمايت قاطع كردند، حكم مُحارب دادند به كسي كه رهبر معظم را تهديد كند، فرار اسرائيليها را به قبرس در روز هفتم داريم و جمهوري اسلامي از موشكهاي پر قدرتتر دارد استفاده ميكند بحران سوخت در رژيم صهيوني دارد به وجود ميآيد
روز هشتم تحركاتي از آمريكا مشاهده شد، كه آمريكا دارد بعضي ازپايگاههاي خودش را درمنطقه تخليه ميكند يعني خدوش را دارد آماده ميكند براي حملهي به ايران كه اگرايران بخواهد عكس العمل نشان بدهد پايگاه آمريكا خالي باشد
اما در همين روز هفتم شهردار حيفا مصاحبهاي كرد گفت ايران برتري خودش را ثابت كرد
ايران اهداف استراتژيكي را در رژيم به هدف خودش قرار داد و نابود كرد
روز نهم يك شخضي به نام مرشايمر اعلام كرد گفت اسرائيل به بد درد سري افتاده است، ديگه حرف ترامپ كه گفته ايران بايد بدون قيد و شرط تسليم بشود مضحك است، و بچههاي اطلاعات ما اطلاعات چه وزارت چه انتظامي چه سپاه، كشف كردند چندين گروه خرابكاري را در داخل كشور
از روز نهم ميگويند تعداد موشكي كه ايران ميزد ولو كم بود اما اكثريت آنها به زمين مينشست و اسرائيل كاملا در موضع ضعف قرار داشت
روز دهم ديگه آمريكا آمد به ميدان و فردو نطنز و اصفهان را با بمبهاي فردو را با سنگرشكن مورد هدف قرارداد البته آنها به حساب خودشان گفته بودند اين بمبها تا آن نهايت پايين برود واز آن مسيري كه دودكشها بودند استفاده كردند اما تدبير بچههاي ايران اين بود كه آن دودكش مستقيم نيايد به سمت پايين بلكه با انحناء باشد لذا به اهدافشان كامل نرسيدند
بعد از اين حمله جمهوري اسلامي از موشكهاي خيبرشكن خودش استفاده كرد
در روز دهم آقاي اُلمرت نخست وزير سابق اسرائيل يك مصاحبهاي كرد در روز دهم گفت اين نتانياهو فكر ميكند يك كشور90 ميليوني را ميتواند با حملهي نظامي ساقط كند كلّا، امكان ندارد، 90 ميليون جمعيت با هزاران سال پشتوانهي فرهنگي روزنامه اسرائيلي مقاريب آمد اعلام كرد روز دهم اسرائيل درحال ذوب شدن است مثل يخي كه دارد ذوب ميشود اسرائيل دارد ذوب ميشود
در روز يازدهم براي اينكه آشوب درست كند حمله ميكند به اوين، حمله ميكند به بيمارستان بقية الله سپاه مقرّ نيروي انتظامي ما، بعد ميگويد حالا كه جواب نگرفتم نتانياهو ميگويد بايد در ايران كودتا بشود براي تغيير رژيم،
در روز دوازدهم يا پايان روز يازدهم ايران شما ديديد و همهي دنيا ديدند كه صبح 18 هدف اساسي را دررژيم صهيوني زد ايران و عصر و شب پايگاه العُديد قطر را و بعد بيانيهي رژيم صادرشد كه توقف موقت، مشاور ترامپ اعلام كرد ذخاير رژيم ديگه تمام شده، و آقاي ديويد هرش گفت 12 روز طول كشيد كه رژيم بفهمد پيروزي كه ادعا ميكرد تبديل شد به يك شكست راهبردي
اين پيروزي كه براي ما بدست آمد برادران و خواهران عنايت خدا، امام زمان، رهبري رهبر معظم، پايداري شما مردم، نجابت شما مردم، نجابت كه ميگويم يعني رئيس كل بانك مركزي ميگويد تراكنشهاي مالي را ما حساب كرديم قبل دوازده روز با دوازده روز ديديم تقريبا مشابه يعني مردم حرص نزدند بيايند بخواهند بازار را به هم بريزند
خدايا بر اين مردم نجيب و بر اين نيروهاي مسلح و بر اين رهبر مقتدر و بر عنايات خودت و امام عصر از تو ممنون و متشكر هستيم يك صلواتي اهدا بفرماييد
شهادت امام مجتبي عليه السلام داريم امروز 7 ماه صفر و آماده شدن به سفر اربعين كه انشاءالله همهي شما خواهران و برادران كه موفق هستيد توصيه ميكنم از همين كاشان يا از هر مبدايي كه شروع ميكنيد سفر را به نيابت از معصوم برويد تا پايان سفر كه انشاءالله بر مي گرديد هر قدمي كه برمي داريد اگر در يك نيت عادي صد هزار حج و حسنه براي شما بنويسند وقتي به نيابت از معصوم برويد ميشود بي نهايت برابر
نكته اي كه دررابطه با امام مجتبي عليه السلام ميخواهم عرض كنم يكي خطر نفوذي هاست يكي هم خطر بي بصيرتها
نفوذيها ببينيد مرحوم آشيخ عباس قمي عبارتي دارند در سفينه ماده شعث ايشان ميفرمايد كه در جلد 33 بحار هم آمده است ميفرمايد
هر فسادي كه دردوران حضرت امير عليه السلام ود اين فساد مربوط به شخصي بود به نام اشعث
كُلُّ فَسادٍ كانَ في خِلافَةِ اميرالمؤمنين عليه السلام وكُلُّ اضطِرابٍ حَدَثَ هر اضطرابي و فسادي كه در دوران چهارو نيم ساله اميرمؤمنان ايجاد شد
فَأَصلُهُ الأَشعَثُ اصل او اشعث بود، اشعث يك نفوذي است، يك نفوذي است، قرآن در دو جا خطر نفوذ را به ما بيان ميكند يكي درآيهي 16 توبه، با تعبير وَليجَةً يكي در 118 آل عمران با تعبير بطانه
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا بِطانَةً مِنْ دُونِكُمْ مبادا همراز بگيريد براي خودتان از نفوذيها، از دشمنان، اين اشعث يكي از كارهايش اين بود مسجدي ساخت كه اميرالمؤمنين علي عليه السلام از آن مسجد منع كرد اميرالمؤمنين عليه السلام نهي عن الصلاة في خمسه مساجد باكلوفه فرمود حق نداريد در5 تا از مساجد كوفه نماز بخوانيد يكيش مسجد الاشعث، بيخ گوش اميرالمؤمنين است، اينها بايد افراد با بصيرت بشناسند اشعثها را تا فريب نخورند عموم و افراد عادي، كاري كه عرض شود كه در جنگ صفين نبرد پيروز اميرالمؤمنين را تبديل به شكست كرد، تبديل به حكميت كرد همين خبيث، در آن حديثي كه الان خواندم خمسه مساجد در خصال آمده ماده خمس
درشب ليلة الحرير شبي كه حرير يعني عنين الكعب نالهي سگ عند الشدة البرد از شدت سرما چطورسگ زوزه ميكشد؟ ميفرمايند آن شب را گفت ليله الحرير به خاطر كثرت اصوات ناس فيها للقتال انقدر از دشمن كشته شده بود
خوب در اين شرايط كه فردا اميرالمؤمنين ديگه ضربهي نهايي را ميزند شب خطبهاي خواند اشعث گفت
يَا مَعْشَرَ الْمُسْلِمِينَ فَمَا رَأَيْتُ مِثْلَ هَذَا الْيَوْمِ قَطُّ
من تا حالا كشتاري مثل كشتار امروز نديدم
أَلَا آگاه باشيد
فَلْيُبَلِّغِ الشَّاهِدُ الْغَائِبَ تمام شاهدان سخنرانتي من اشعث بروند به غائبين خبر بدهند
وَ إِنَّا إِنْ نَحْنُ تَوَاقَفْنَا اگر ما فردا توقف نكنيم در جنگ صفين
إِنَّهُ لَفَنَاءُ الْعَرَب عرب از بين ميرود
خوب يك پالسي از لشكر اميرالمؤمنين به سمت معاويه صادرشد، در بين لشكريان عيون و جاسوسان معاويه حضور داشتند تاريخ مينويسد، عيون معاويه اين خبر را براش بردند
فَانْطَلَقَتْ عُيُونُ مُعَاوِيَةَ إِلَيْهِ بِخُطْبَةِ الْأَشْعَثِ خطبهي اشعث بردند براي معاويه
اينجا بود كه معاويه تصميم گرفت فردا قرآنها برنيزه كند،
فَقَالَ: ارْبِطُوا الْمَصَاحِفَ عَلَى أَطْرَافِ الْقَنَا. مصحفها راروي نيزه كنيد ببينيد يك سخنراني خبيث اشعث كار را به كجا رساند
خودش درقتل اميرمؤمنان دخيل است،
دختر نحسش جعده درقتل امام مجتبي عليه السلام
و پسر نحسش محمد بن اشعث در قتل امام حسين عليه السلام
يك خانوادهي سراسر نحس اين نفوذي
درسش براي ما چيه؟ درسش اين است مسئولان عزيز ما، سران سه قوه ما حواسشون باشد مشاورنشان چه كساني هستند نبايد اين صدا به گوش برسد كه دالان زنگزور اهميت فراواني براي جمهوري اسلامي ندارد، مراقب مشاورينتان باشيد، اين دالان مركزي است براي نفوذ اطلاعاتي، اقتصادي و امنيتي رژيم در مرز ما،
و نكتهي دوم، ضعف بصيرت،
ضعف بصيرت، ضعف بصيرت در ياران امام مجتبي عليه السلام وقتي كه حضرت، ديدند يار ندارند اسلام درخطر است، آمدند صلح را پذيرفتند تا افشا كنند اين معاويه را، كه نفاق او اصلا قابل افشا شدن براي عامه مردم نبود، اما سران صحابهي اميرالمؤمنين، سران صحابه، بزرگان صحابه، آمدند به حضرت امام مجتبي خطاب كردند من 5-6 نفر لااقل اساميشان را دارم خطاب كردند يا مذل المؤمنين، تو ما را ذليل كردي امام مجتبي عليه السلام تبيينهاي مختلفي برايشان دارد يكي از تبيينها اين بود فرمود كاري كه من براي شما كردم شبيه كار خضر بود براي اينكه آن كشتي را از اين كه به دست سلطان جائر بيفتد نجات دادم، شبيه كار خضر بود حكمتش را فكر كنيد من عزت دادم به شما اين هم درسش اين است كه برادران و خواهران اگرخودمان بصير نيستيم، به الم بصيرت، به مقتداي بصيرمان رهبر معظم چشممان، گوشمان به حسينيهي امام باشد
عرض پاياني من يك جمله ذكر مصيبت از حاج آقاي حلاجي هم صميمانه ممنون هستيم براي ايراد سخنرانيشان
السلام عليك يا حسن ابن علي المجتبي یَا حُجَّهَ اللَّهِ عَلَی خَلْقِهِ یَا سَیِّدَنَا وَ مَوْلاَنَا إِنَّا تَوَجَّهْنَا وَ اسْتَشْفَعْنَا وَ تَوَسَّلْنَا بِکَ إِلَی اللَّهِ وَ قَدَّمْنَاکَ بَیْنَ یَدَیْ حَاجَاتِنَا یَا وَجِیهاً عِنْدَ اللَّهِ اشْفَعْ لَنَا عِنْدَ اللَّهِ
درمدينه وقتي امام مجتبي را داره آقا ابي عبدالله به خاك ميسپارند اين شعر را خواندند
فليس حريب من اصيب بماله
غارت زده اوني نيست كه اموالش را ببرند، خانواده هاي شهدا اين ايام بچههاشون دفن كردند،
و لكن من وارى أخاه حريبٌ
غارت زده منم كه با دست خودم برادرم امام مجتبي را دارم تو خاك ميگذارم
اينجا اين جمله را گفتند، كنار نهر علقمه جملهي ديگري گفتند فرمود الان ان كسر بحري اينجا كمر حسين شكست به هر دو امام ما بعد شهادت جسارت كردند پيكر امام مجتبي را بعد از غسل وكفن
و شهيد فوق الجنازة قد شكّت اكفانه بالسّهام، سلام بر آن امامي كه تيرها آمدند بدن او كفن او را تير باران بدن امام حسين را زير سُم اسبها حسين آرام جانم حسين روح و روانم
خدايا در ظهور مولامون تعجيل بفرما
سلام ما به محضر مقدسشان و تسليت ما را ابلاغ بفرما
رهبر عزيزمان درپناه امام عصر از همهي بليات حفظ و حراست بفرما
اين قليل توسل را از همه قبول بفرما
ثوابي از اين اجتماع به روح مطهر امام، همهي شهدا گذشتگان مان حق دارانمان عائد و واصل بفرما
آمريكا را و اسرائيل را ذليل بفرما
غزهي مظلوم را به پيروزي نهائي برسان
خدايا اين جمعيّت را و همهي حق داران ما را از بهترين پيروان قرآن و عترت قرار بده
سفر اربعين سيد الشهداء را نصيب همهي علاقمندان بفرما
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1)اللَّهُ الصَّمَدُ (2)لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (3)وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ (4)
اللهم عجل لوليك الفرج