/
صفحه اصلی
/
خبرخوان
/
ارتباط با ما
/
¤ ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
تاریخ خبر:۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
چاپ خبر
امام جمعه کاشان: کودتای نوژه نشانه دشمنی آمریکا/ ۳ جنگنده برای بمباران جماران آماده شده بود نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:کودتای نوژه نشانه دشمنی همه جانبه آمریکا نسبت به ملت ایران و انقلاب اسلامی است اما به لطف خدا این توطئه خنثی شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: کودتای نقاب که در پایگاه شکاری نوژه همدان رخ داد از مناسبت های هفته است،۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ قبل از شروع جنگ تحمیلی این حادثه به وقوع پیوست، آنچه از اسناد لانه جاسوسی به دست آمده نشان می‌دهد که آمریکایی ها از کسانی از جمله لیبرال های سیاسی،جبهه ملی و چهره های دینی میانه و نظامیان متمایل به غرب و آمریکا در فرانسه دعوت کردند و محوریت آنها بختیار بود.

امام جمعه کاشان بیان کرد: شاخه نظامی آنها شامل ساواک منحله، نیروی هوایی افرادی از جمله ۴۰ خلبان و همافر از مهرآباد، دزفول، تبریز و از نیروی زمینی از چند لشکر افراد متمایل به غرب را شناسایی و استفاده شد،لشکر یک گارد جاویدان شاهنشاهی از جمله آنها بود، از نیروی دریایی افراد غیرانقلابی را شناسایی کردند تا تنگه هرمز را مسدود و ناتو را وارد میدان کنند.

حجت الاسلام حسینی گفت: همچنین آمریکا در جریان کودتای نقاب قصد استفاده از عشایر را داشت، عشایر همگی انقلابی هستند اما چون بختیار از عشایر ایل بختیاری بود قرابتی با آنها داشت، از عشایر مدد گرفت تا نیرو در اختیار مجموعه کودتاچی قرار دهد.

وی افزود: در شاخه سیاسی برنامه آنها این بود که بعد از کودتا مناصب قدرت از جمله سازمان صداوسیما را با سرعت به دست بگیرند.

وی اظهار کرد: تامین مالی کودتا برعهده آمریکا، انگلستان و عراق و هم بقایای خاندان سلطنت به خصوص اشرف پهلوی بود، اویسی مبلغ سنگین برای اجرای کودتای نقاب از اشرف می گیرد اما با بخشی از مبلغ برای خودش یک ویلا خرید و بخش دوم را برای کودتا هزینه کرد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: کلمه نقاب یک سرواژه است، حرف «ن»به معنی نجات،حرف «ق» به معنی قیام،حرف «الف»به معنی ایران و حرف «ب» به معنی بزرگ است و منظورشان این است که قیام ملت ایران تا لحظه اخراج شاه درست بود اما از ۲۶ دی تا ۲۲ بهمن ۵۷ منحرف شدند و به جای حاکم کردن ملی گرایان امام راحل را حاکم کردند و ما با این کودتا قصد نجات ایران را داریم.

حجت الاسلام حسینی گفت: طراحی کودتاچیان مانند کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ بود که باید تهران فتح شود تا دیگر شهرستان ها سقوط کند، مرکز عملیات در ابتدا پایگاه یکم شکاری تهران بود اما بعد همدان را شناسایی کردند و پایگاهی که در زمان طاغوت شاهرخی نام داشت، بعد از انقلاب پایگاه حر نامگذاری و پس از شهادت شهید نوژه به نام پایگاه شهید نوژه نامگذاری شد.

وی افزود: ۱۲ تیم را برای تصرف پایگاه شهید نوژه آماده کردند تا سراغ اسلحه خانه و پدافند و دستگیری فرمانده و برج مراقبت بروند.

وی اظهار کرد: از ۵۳ هواپیمایی که در پایگاه شهید نوژه بود ۱۶ هواپیما باید عملیات کند، فرانسوی ها از عراق خواستند که لب مرز چند تعرض انجام دهد ، ۱۱۵ تعرض در یک ماه انجام شد که هواپیماها ایران همیشه مسلح باشند، وقتی آژیر خطر زده شود ۱۶ هواپیما به پرواز درآید اما مقصدشان به جای عراق تهران است تا مقر نخست وزیری، سپاه پاسداران و جماران را بزنند و فقط سه هواپیما مخصوص جماران طراحی شد.

وی اضافه کرد: مقرر شده بود یک هواپیما باید سه بمب قوی به بیت امام راحل حمله کند و هواپیمای دوم باید با موشک به آن مکان حمله می کرد، هواپیمای سوم باید چهار بمب ضدنفر خوشه ای که هر بمب ۶۵۰ نارنجک داشت و در طول نیم ساعت هر بار چند نارنجک منفجر می کرد به جماران حمله می کرد و این طراحی دشمن برای زدن جماران بود.

امام جمعه کاشان بیان کرد: دشمن ادعا کرد پس از تصرف جماران بعد از ۷۲ ساعت اعلام حکومت نظامی می کنیم و هرکس کوچکترین مقاومتی داشته باشد به شدت سرکوب می شود اما با لطف خداوند متعال این کودتا افشا شد.

حجت الاسلام حسینی گفت: شخصی که قرار بود جماران را بمباران کند خودش تعریف کرد که سران کودتا به من ماموریت دادند که بیت امام راحل را بمب باران کنی و اگر پنج میلیون نفر هم کشته شوند ایرادی ندارد، اما این فرد کمی علقه معنوی داشت و از کودتاچیان پرسید شما با حکومت دشمن هستید یا با مردم و آنها گفتند که هدف ما حاکمیت است اما اگر مردم هم از حاکمیت حمایت کنند آنها را هم نابود می کنیم.

وی افزود: این فرد در پاسخ به کودتاگران گفته بود که جماران را نمی توانم بمباران کنم اما صداوسیما را بمباران می کنم و به خانه اش برگشت و در اینجا به مادرش حقیقت ماجرا را توضیح داد،این مادر شیرزن گفت نه تنها نباید جایی را بمباران کنی بلکه باید طراحی دشمن را افشا کنی و این فرد به یکی از پادگان های سپاه آمد و تقاضای دیدار با امام راحل را داشت اما چون این دیدار مقدور نشد با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

وی اظهار کرد: این فرد طراحی دشمن را برای اجرای کودتا خدمت رهبر معظم انقلاب اعلام کرد و معظم له آقایان هاشمی رفسنجانی و محسن رضایی را فراخواندند و همان روز ضدکودتا انجام شد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: بعد از کشف توطئه و انهدام کودتا امام راحل سخنرانی کردند و فرمودند دشمن تصور می کرد که یک ملت ۴۰ میلیونی را می تواند با چهار درجه دار ساقط کند.

حجت الاسلام حسینی گفت: ۱۱ اردیبهشت مصادف با روز کارگر است، رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانات ارزشمندی را در این باره فرمودند و وظیفه نماینده ولی فقیه در وهله نخست این است که فرمایشات معظم له را تبیین کند و مهم ترین وظیفه حقیر در منطقه کاشان تبیین مواضع رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند و فرمودند جهش در تولید با ۲ رکن کارگر و کارآفرین ایجاد می شود و امروز جنگ اقتصادی داریم که یک طرف آمریکا و همراهانش هستند و طرف دیگر جنگ اقتصادی کارگر و کارآفرین قرار دارد و وظیفه دولت این است که با کارشناسی بهترین پیشنهاد اقتصادی را ارائه کند و راه های مشارکت را بیان کند.

وی افزود:معظم له فرمودند که جمهوری اسلامی می تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند و در صنایع پزشکی و نظامی این را نشان دادیم و در این بحث اقتصادی هم به حول و وقوه الهی موفق خواهیم بود.

وی اظهار کرد:در بعضی از روایات داریم که کارگر ثواب مجاهد فی سبیل الله را دارد و در بعضی از روایات هم آمده که ثواب کارگر از مجاهد فی سبیل الله ببیشتر است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: در کتاب کافی جلد پنج صفحه ۸۸ آمده کسی که به دنبال فضل خدا می رود تا خرج عیال و فرزندانش را بدهد اجرش از مجاهد فی سبیل الله است.

حجت الاسلام حسینی گفت: کاشان ۱۲ زورخانه دارد و یک زورخانه هم در حال تاسیس است،رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که زورخانه و باشگاه باستانی به نام خدا آراسته است و در این ورزش ذکر خدا گفته شده و با اشعار مرشد صفاتی از جمله جوانمردی و تواضع تقویت می شود.
وی افزود: روز شوراها از مناسبت های هفته است،در ماده ۷۱ قانون شوراها وظایف شورا مشخص شده ، شناسایی نیازهای اجتماعی،فرهنگی،آموزشی،بهداشتی و اقتصادی و رفاهی و تهیه طرح و پیشنهاد اصلاحی از وظایف شوراهاست.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:حضرت علی (ع) در حکمت ۴۸ نهج البلاغه می فرمایند پیروزی به وسیله هضمک است و حزم  یعنی انسان دوراندیش باشد و عواقب کار را مطالعه کند و اجاله رای از ملزومات دوراندیشی است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:آیت الله مکارم شیرازی می فرمایند که اجاله یعنی جولان دادن رای مانند اسبی که سوارکار در میدان نبرد دورتادور میدان گردش می کند تا نقاط ضعف را پیدا کند.

حجت الاسلام حسینی گفت: اگر انسان بخواهد رای درست داشته باشد باید اسرار را حفظ کند مرحوم خویی در منهاج البراعه می گوید این دستور حضرت علی(ع) هم برای جنگ سرد و هم د جنک نرم و تهاجم فرهنگی مناسب است.

وی افزود: امروز در دنیا سازمان های زیادی برای جاسوسی ازجمله سیا و ک.گ.ب و موساد ایجاد شده،مرحوم مغنیه می گوید منظور امام علی(ع) این است که چه در منزل و چه در محل کار نقشه کار برای خود داشته باشید و فرمایش حضرت علی (ع) یک کلام راهبردی برای همه مسوولان است.

برچسب ها
نظر خود را ارسال نمایید.
دنبال کنید...
آخــرین خبــرها
اعتراض دانشجویان جهان دستاورد دو نامه رهبری به جوانان آمریکا و اروپا است امام جمعه کاشان : انشاء الله اولویت اول همه ما دین باشد امام جمعه کاشان : به دستورات خداوند مانند احترام به پدر و مادر و داشتن حجاب ، عمل کنید . امام جمعه کاشان : نماز ، دعا ، ذکر و ارتباط با جانشینان خدا از مصادیق ارتباط با خدا می باشد امام جمعه کاشان : تلاوت قران ، بیان معارف اهل بیت و گفتن مصیبت ائمه در جلسات بزرگداشت به ارواح مو منین واصل می شود امام جمعه کاشان : یکی از شاخصه های بوجود امدن تمدن بزرگ اسلام گستر ش معنویت در جهان است
گزارش تصویری
حضور در جوشقان قالی  : منزل شهید علی محمدشهبازیان و جانباز انقلاب آقای ، کوهی
حضور در جوشقان قالی : منزل شهید علی محمدشهبازیان و جانباز انقلاب آقای ، کوهی
حضور در قبور شهدای گمنام مهاباد _ اردستان -  15 / 2 / 1403
حضور در قبور شهدای گمنام مهاباد _ اردستان - 15 / 2 / 1403
مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام
مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام در بیت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام در بیت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق (علیه السلام) در بیت مرحوم آیت الله العظمی مدنی (ره)
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم عزاداری شهادت امام صادق (علیه السلام) در بیت مرحوم آیت الله العظمی مدنی (ره)
بازدید نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از نمایشگاه بهشت اردیبهشت
بازدید نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از نمایشگاه بهشت اردیبهشت
 حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بر سر قبر مطهر علامه شهید مطهری (ره)
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بر سر قبر مطهر علامه شهید مطهری (ره)
مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری
مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در مسجد صفاری
حضور نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان در مراسم سالگرد شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی در حرم فاطمه معصومه سلام الله علیها - 6 / 2 / 1403
حضور نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان در مراسم سالگرد شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی در حرم فاطمه معصومه سلام الله علیها - 6 / 2 / 1403
 حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی بر سر مزار آیت الله سلیمانی ( رحمة الله علیه ) نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه کاشان
حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی بر سر مزار آیت الله سلیمانی ( رحمة الله علیه ) نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه کاشان
 تصاویر حضور در دانشگاه کاشان : 4 / 2 / 1403
تصاویر حضور در دانشگاه کاشان : 4 / 2 / 1403
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
حضور در گلزار شهدای روستای مرق : 3 / 2 / 1403
عیادت از جوان بستری در بیمارستان  ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء  جهت شفا  :
عیادت از جوان بستری در بیمارستان ، بخش مراقبت های ویژه و قرائت حدیث کساء جهت شفا :
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
تصاویر : مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)
پربازدیدترین خبرها
«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است حرکت در مسیر ولایت الهیه و تبلیغ غدیر بزرگترین امر به معروف می باشد علاوه بر تبلیغ لسانی، مردم را با غیر زبان به کار خیر دعوت کنیم خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است بازدید حضرت آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان از بخش های مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه نماینده مقام معظم رهبری درگذشت حجت‌الاسلام روح‌ الله حسینیان را تسلیت گفت. انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان چشم‌انداز فرهنگی ۲۰ ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود برخی‌ها تعیین قیمت سبد کالای منزل مردم را به انتخابات آمریکا گره زدند
کاشان - خیابان شهید بهشتی - کوچه جمال آباد - دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان - کدپستی: ۸۷۱۴۶۷۸۳۸۹
تلفن: ۵۵۷۸۱۸۱ - ۵۵۷۸۸۸۸ - ۵۵۷۲۲۴۴ (۰۳۱)
نمابر: ۵۵۷۸۱۸۲ (۰۳۱)
© کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.